Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ – Τέλος στο διδασκαλείο της Αλεξανδρούπολης. Reviewed by Momizat on . Τέλος στο διδασκαλείο της Αλεξανδρούπολης. Ναι, στην εξομοίωση και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών των μειονοτικών σχολείων από το Δ.Π.Θ.    09-02-2017 Δεκτή έγινε Τέλος στο διδασκαλείο της Αλεξανδρούπολης. Ναι, στην εξομοίωση και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών των μειονοτικών σχολείων από το Δ.Π.Θ.    09-02-2017 Δεκτή έγινε Rating: 0
You Are Here: Home » Anasayfa / Αρχική » Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ – Τέλος στο διδασκαλείο της Αλεξανδρούπολης.

Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ – Τέλος στο διδασκαλείο της Αλεξανδρούπολης.

Τέλος στο διδασκαλείο της Αλεξανδρούπολης. Ναι, στην εξομοίωση και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών των μειονοτικών σχολείων από το Δ.Π.Θ.   

09-02-2017

Δεκτή έγινε από τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου αργά χθες το απόγευμα στην Βουλή, η τροπολογία  που προτάθηκε από την Δημοκρατική Συμπαράταξη και αφορούσε το άρθρο 14 για την επιμόρφωση των μειονοτικών εκπαιδευτικών της Θράκης από το τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του Δ.Π.Θ., στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο με θέμα «Ρύθμιση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας της εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδος και άλλες διατάξεις». Με την τροπολογία αυτή δίνεται η δυνατότητα στο ΑΠΘ, να είναι ο βασικός πυλώνας εκπαίδευσης των δασκάλων που στην συνέχεια θα μπορούν να διοριστούν στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης με το νέο τμήμα που δημιουργείται εκεί, ειδικά για τον σκοπό αυτό. Από την άλλη πλευρά, το Δ.Π.Θ., θα διατηρεί για λογαριασμό του την αρμοδιότητα της εξομοίωσης  των αποφοίτων της ΕΠΑΘ και των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και των δύο προγραμμάτων των μειονοτικών σχολείων. Επιπλέον το τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του ΔΠΘ, μπορεί να αναλάβει την διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των δύο προγραμμάτων για θέματα που άπτονται της ιδιαίτερης φύσης των μειονοτικών σχολείων.

Να σημειωθεί εδώ, ότι καταργείται οριστικά η περίπτωση του διδασκαλείου επιμόρφωσης μειονοτικών δασκάλων, που είχε προβλεφθεί με προηγούμενο νόμο να λειτουργήσει στην Αλεξανδρούπολη, παρέχοντας για 4 εξάμηνα σπουδών, επιπλέον εξειδίκευση στους εκπαιδευτικούς του τουρκόγλωσσου προγράμματος σπουδών, ενώ γίνονται δεκτά τα σεμινάρια σε συνεργασία με πανεπιστήμια της ημεδαπής και της αλλοδαπής για την ενίσχυση της γλωσσικής επάρκειας των δασκάλων που ήδη υπηρετούν στο τουρκόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων της Θράκης.

Στην διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής τον λόγο έλαβαν διαδοχικά οι βουλευτές Ξάνθης του Σύριζα, Χουσείν Ζεϊμπέκ και Ροδόπης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ιλχάν Αχμέτ, οι οποίοι και τόνισαν τα εξής στην διάρκεια των τοποθετήσεών τους.

Να σημειωθεί ότι η ΝΔ, καταψήφισε το άρθρο 14 του νομοσχεδίου εμμένοντας στην λογική της λειτουργίας του διδασκαλείου στην Αλεξανδρούπολη.

 

Ιλχάν Αχμέτ: Να σεβαστούμε την ιδιαιτερότητα και να ενισχύσουμε τον θεσμό της μειονοτικής εκπαίδευσης

Σήμερα η κυβέρνηση αναγνωρίζει την μεγάλη μεταρρύθμιση που είχε γίνει με το νόμο 4310 του 2014 της προηγούμενης κυβέρνησης και αποτελούσε μια βάση για την μειονοτική εκπαίδευση. Και έρχεται με το άρθρο 14 να δημιουργήσει ένα τμήμα τουρκικών σπουδών. Καταρχήν αυτό είναι θετικό. Καμία αμφισβήτηση ότι όντως το διδασκαλείο δεν παρείχε εκείνες τις εγγυήσεις που χρειαζόταν.

Η φιλοσοφία του «4310» ήταν ότι ο μειονοτικός εκπαιδευτικός παίρνει ένα πτυχίο κατεύθυνσης δασκάλου και από εκεί και μετά, εφόσον θέλει να ακολουθήσει την οδό της μειονοτικής εκπαίδευσης, θα μπορέσει να κάνει μια ειδική μετεκπαίδευση, προκειμένου να το πράξει. Ο νόμος του 4310 στο άρθρο 67 παρ 4 το οποίο ισχύει και σήμερα λέει ότι ο μειονοτικός εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα να καταταγεί και στις δύο λίστες για τον διορισμό του. Και στα δημόσια σχολεία και στα μειονοτικά. Μήπως αυτή η δυνατότητα με τον παρόντα νόμο καταργείται; Αυτό θέλω να μας το ξεκαθαρίσετε. Αν συμβεί ο μειονοτικός δάσκαλος να μην μπορεί πλέον να διορίζεται στην δημόσια εκπαίδευση, έχουμε οπισθοδρόμηση, καθώς αφαιρείται ένα συνδικαλιστικό δικαίωμα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η διπλή δυνατότητα.

Εμείς προτείνουμε να δεχθείτε την τροπολογία μας ώστε αυτό να γίνει και εν τοις πράγμασι, νόμος τους κράτους.

Η μειονοτική εκπαίδευση είναι ένα δικαίωμα επιλογής. Αρά εμείς σαν πολιτεία πρέπει να σεβαστούμε αυτή την ιδιαιτερότητα και να ενισχύσουμε τον θεσμό της μειονοτικής εκπαίδευσης.  Με την ευκαιρία ήθελα να πω ότι το θέμα των συγχωνεύσεων και των καταργήσεων των σχολείων χωρίς την απαραίτητη ομόφωνη συναίνεση της σχολικής εφορίας στα μειονοτικά σχολεία, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε καμία περίπτωση.

Θέλω να θίξω και το θέμα της προσχολικής αγωγής. Το παιδί της μειονότητας προκειμένου να κάνει τις επιλογές του ανάμεσα σε ελληνικό και μειονοτικό σχολείο, σε κάθε περίπτωση πρέπει να γνωρίζει ελληνικά. Αν δεν ξέρει ελληνικά, δεν μπορεί να προοδεύσει. Για να μάθει όμως καλύτερα ελληνικά πρέπει από το νηπιαγωγείο να του δώσουμε την δυνατότητα αυτή. Μπορούμε στα δημόσια νηπιαγωγεία να διορίσουμε με βάση μία θετική διάκριση υπέρ της μειονότητας, μειονοτικούς νηπιαγωγούς αποφοίτους ελληνικών πανεπιστημίων ώστε στηριζόμενοι και στην μητρική τους γλώσσα, να βοηθήσουν πλέον ενισχυτικά αυτά τα παιδιά να μάθουν και καλύτερα ελληνικά ώστε να είναι χρήσιμοι πολίτες, γιατί φεύγοντας από το σπίτι, ένα παιδί 3-4 ετών δεν γνωρίζει καθόλου την ελληνική γλώσσα.

Θα ήθελα να κάνετε δεκτή την τροπολογία ώστε να ψηφίσουμε θετικά αυτή τη νομοθετική σας πρωτοβουλία.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=iqVOdekacUA

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top