Ομιλία Ιλχάν Αχμέτ στην Ημερίδα ¨Καταπολέμηση του αποκλεισμού μέσω της τεχνολογίας¨ Reviewed by Momizat on . Κομοτηνή 22-12-2016 ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ : «Η οικονομική κρίση έδωσε άλλοθι για την έξαρση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας»   Στην Ημερίδα με τίτλο «Καταπολέμηση τ Κομοτηνή 22-12-2016 ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ : «Η οικονομική κρίση έδωσε άλλοθι για την έξαρση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας»   Στην Ημερίδα με τίτλο «Καταπολέμηση τ Rating: 0
You Are Here: Home » Anasayfa / Αρχική » Ομιλία Ιλχάν Αχμέτ στην Ημερίδα ¨Καταπολέμηση του αποκλεισμού μέσω της τεχνολογίας¨

Ομιλία Ιλχάν Αχμέτ στην Ημερίδα ¨Καταπολέμηση του αποκλεισμού μέσω της τεχνολογίας¨

ilhan-exelixi

Κομοτηνή 22-12-2016

ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ : «Η οικονομική κρίση έδωσε άλλοθι για την έξαρση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας»

 

Στην Ημερίδα με τίτλο «Καταπολέμηση του αποκλεισμού μέσω της τεχνολογίας», που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Νέοι Ηγέτες-Εξέλιξης στις 20/12/2016 στο Ξενοδοχείο The Golden Age of Athens, μίλησε ο βουλευτής Ροδόπης, Ιλχάν Αχμέτ.

Το Ινστιτούτο – Η Εξέλιξη (www.exelixi.org) είναι μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση με πολυεπίπεδη δράση στο χώρο της Νεολαίας και των ευάλωτων Ομάδων-Μεταναστών, με κύριο στόχο την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας – των νέων στις πολιτισμικές, ιστορικές, θρησκευτικές, κοινωνικές και πολιτικές Εξελίξεις, ώστε να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές στις κοινότητές τους και να πρωταγωνιστήσουν μελλοντικά στις εξελίξεις με επαρκείς γνώσεις και εμπειρίες από την πολυπολιτισμική πραγματικότητα μέσα στην οποία καλούνται να ζήσουν και να δράσουν γόνιμα και εποικοδομητικά προς όφελος όλων.

Σκοπός της Ημερίδας ήταν να διερευνηθούν τα προβλήματα, οι προκλήσεις και οι πιθανές λύσεις που προκύπτουν από τη συνύπαρξη των διαφορετικών ομάδων σε μια μεγαλούπολη, όπως η Αθήνα, με τις αδυναμίες και τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει. Το κύριο βάρος εστιάζεται στης κοινωνικές ομάδες που αντιμετωπίζουν το αποκλεισμό στην Ελληνική αλλά και Ευρωπαϊκή κοινωνία, όπως αυτά προκύπτουν από Στατιστικά και γεγονότα των τελευταίων ετών.

Στην εισήγησή του, ο Ιλχάν Αχμέτ, μία μέρα μόλις μετά την δολοφονία του Ρώσου πρεσβευτή στην Άγκυρα και τα τρομοκρατικά χτυπήματα σε Βερολίνο και Ζυρίχη, αναφέρθηκε στις προκλήσεις ένταξης των προσφύγων και των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία και τις τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο διάβα των έξι τελευταίων της οικονομικής κρίσης που εξελίχθηκε παράλληλα σε κρίση θεσμών και λειτουργίας του πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα.

«Η οικονομική σταθερότητα είναι προϋπόθεση της κοινωνικής ειρήνης και της διασφάλισης των δικαιωμάτων προσφύγων, μεταναστών και μειονοτήτων, μαζί φυσικά με τη ύπαρξη ενός αποτελεσματικού και λειτουργικού θεσμικού πλαισίου, που θα συνιστά παράλληλα και ένα ασφαλές δίχτυ προστασίας για τις πιο ευάλωτες και εκτεθειμένες στους κινδύνους τους κρίσης, κοινωνικές ομάδες της χώρας μας.

Η μεγάλη κρίση των τελευταίων έξι χρόνων, μετέβαλε σε κάποιο βαθμό σταθερά γνωρίσματα της ελληνικής κοινωνίας που ήταν η ανοχή στο διαφορετικό, στους πρόσφυγες και τους μετανάστες οι οποίοι, ας μην το  ξεχνάμε, ότι κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ‘90 αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες για την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας μέχρι και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Όμως, οι συνθήκες οικονομικής κρίσης αλλοίωσαν βασικά χαρακτηριστικά του πολιτικού μας συστήματος, απαξιώνοντας στην συνείδηση ενός μεγάλου μέρους της κοινωνίας κόμματα και θεσμούς της Δημοκρατίας μας και οδήγησαν στην ενδυνάμωση των πολιτικών άκρων, δίνοντας παράλληλα άλλοθι στην έξαρση ενός ρεύματος εναντίον των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών που αυξήθηκαν προς την Ελλάδα», ανάφερε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Ροδόπης.

  • Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Ιλχάν Αχμέτ.

 

Κυρίες και κύριοι,

 

Δεν μπορώ παρά να αρχίσω την σημερινή μου ομιλία με μια αυτονόητη δήλωση καταδίκης των όσων συνέβησαν χθες σε Τουρκία και Γερμανία, σε Άγκυρα και Βερολίνο, γεγονότα που ήρθαν να προστεθούν στον μακρύ κατάλογο των τρομοκρατικών επιθέσεων που στιγμάτισαν το 2016 τον ταραγμένο κόσμο της εποχής μας.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πλέον ότι η τυφλή βία και η τρομοκρατία απειλεί τις κοινωνίες μας, τις ατομικές και συλλογικές μας ελευθερίες, την ασφάλεια των πολιτών και εντέλει ναρκοθετεί την ποιότητα της Δημοκρατίας μας.

Η τρομοκρατία μεγαλώνει τα κοινωνικά αδιέξοδα τα οποία θέλει υποτίθεται να επιλύσει με «επαναστατικό» τρόπο, διαμορφώνει φοβικά σύνδρομα ανάμεσα στους πολίτες απομακρύνοντας τους από την ενεργότερη συμμετοχή στην πολιτική και κοινωνική ζωή των χωρών τους, δρα υπονομευτικά για την λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών, δίνει άλλοθι στους ακραίους της άλλης πλευράς να αντιδράσουν δημιουργώντας συνθήκες ατελέσφορων και επικίνδυνων συγκρούσεων που καταλήγουν σε ανώμαλες και έκτακτες καταστάσεις.

Η Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι πλήττεται από μια βαριά οικονομική κρίση, δείχνει και είναι στη πραγματικότητα, μία νησίδα σταθερότητας και ειρήνης στην ανατολική Μεσόγειο και την Βαλκανική χερσόνησο.

Και αυτό αποτελεί ένα γεγονός που δεν θα πρέπει να περνά απαρατήρητο και να μην αξιολογείται θετικά, από εκείνους που αποφασίζουν για το οικονομικό μέλλον αυτού του τόπου.

Η οικονομική σταθερότητα είναι προϋπόθεση της κοινωνικής ειρήνης και της διασφάλισης των δικαιωμάτων προσφύγων, μεταναστών και μειονοτήτων, μαζί φυσικά με τη ύπαρξη ενός αποτελεσματικού και λειτουργικού θεσμικού πλαισίου, που θα συνιστά παράλληλα και ένα ασφαλές δίχτυ προστασίας για τις πιο ευάλωτες και εκτεθειμένες στους κινδύνους τους κρίσης, κοινωνικές ομάδες της χώρας μας.

Η μεγάλη κρίση των τελευταίων έξι χρόνων, μετέβαλε σε κάποιο βαθμό σταθερά γνωρίσματα της ελληνικής κοινωνίας που ήταν η ανοχή στο διαφορετικό, στους πρόσφυγες και τους μετανάστες οι οποίοι, ας μην το  ξεχνάμε, ότι κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ‘90 αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες για την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας μέχρι και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Όμως, οι συνθήκες οικονομικής κρίσης αλλοίωσαν βασικά χαρακτηριστικά του πολιτικού μας συστήματος, απαξιώνοντας στην συνείδηση ενός μεγάλου μέρους της κοινωνίας κόμματα και θεσμούς της Δημοκρατίας μας και οδήγησαν στην ενδυνάμωση των πολιτικών άκρων, δίνοντας παράλληλα άλλοθι στην έξαρση ενός ρεύματος εναντίον των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών που αυξήθηκαν προς την Ελλάδα.

Παρατηρήθηκε, επίσης μια ανεξήγητη φοβία για την έγκαιρη υιοθέτηση ενός προοδευτικού νομοθετικού πλαισίου ομαλής ένταξης στην κοινωνική ζωή της χώρας, ανθρώπων με διαφορετικές καταγωγές που όμως έζησαν επί δεκαετίες στην Ελλάδα, προσφέροντας στην ελληνική οικονομία και τα ασφαλιστικά ταμεία, που γέννησαν τα παιδιά τους σε αυτή την χώρα και θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη ανθρωπιά και λιγότερη καχυποψία.

Κυρίες και κύριοι,

Οι ευρωπαϊκές κοινωνίες είναι φύση και θέση πολυπολιτισμικές κοινωνίες. Όποιος επιχειρήσει να ορθώσει τείχη προσπαθώντας να αποκλείσει άλλους λαούς και άλλους πολιτισμούς από την πρόσβαση στην Ευρώπη, στο όνομα της τρομοκρατίας, ενοχοποιώντας το Ισλάμ, διαπράττει μια αδιέξοδη πολιτική, που μόνο καινούργια δεινά μπορεί να εισφέρει στις ευρωπαϊκές κοινωνίες.

Στο Λονδίνο πριν από ένα χρόνο, εξελέγη δήμαρχος αυτής της μεγάλης ευρωπαϊκής και πολυπολιτισμικής Μητρόπολης, ένας γιος Πακιστανών μεταναστών.

Ο Σαντίκ Καν αποτελεί, πράγματι, ένα σύμβολο για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες που θέλουμε ζούμε ή και αυτές που θα θέλαμε να δημιουργήσουμε.

Πρόσφατα, μίλησαν μαζί ο δήμαρχος της Αθήνας, Γιώργος Καμίνης με τον δήμαρχο του Λονδίνου Σαντίκ Καν για τις πολιτικές ένταξης των μεταναστών σε κοινή τους παρουσία στην Βρετανική πρωτεύουσα, σε συνέδριο δημάρχων για τον ρόλο των ηγετών των πόλεων στη διαχείριση των μεγάλων σύγχρονων κοινωνικών ζητημάτων.

Οι πολιτικές ένταξης μεταναστών και προσφύγων πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να αποφέρουν θετικό πρόσημο στις τοπικές κοινωνίες, τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης.

Μιλώντας με θέμα «Στρατηγικές των σύγχρονων πόλεων στην ένταξη μεταναστών και προσφύγων», ο κ. Καμίνης περιέγραψε διεξοδικά την πολιτική που ακολουθεί η πόλη της Αθήνας στην απορρόφηση του προσφυγικού κύματος, με τις λιγότερες δυνατές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες αλλά και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

«Οι μειονότητες απειλούνται από τον λαϊκισμό και οι τοπικές αρχές οφείλουν να τις προστατεύσουν» τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων, σημειώνοντας ότι με την κατασκευή της δομής φιλοξενίας στον Ελαιώνα, που φιλοξενεί 2.200 πρόσφυγες, και με την προσωρινή στέγη σε διαμερίσματα για 1.350 πρόσφυγες, η πόλη της Αθήνας τηρεί τους διεθνείς κανόνες και συμβάλλει στην ομαλή ένταξή των προσφύγων στην κοινωνία.

«Η τοπική κοινωνία δεν πρέπει να δει τους πρόσφυγες ως απειλή αλλά ως ευκαιρία οικονομικής αναζωογόνησης κάποιων γειτονιών» υπογράμμισε ο κ. Καμίνης

«Οι πόλεις της Μαδρίτης και της Βαρκελώνης, δηλώνοντας ότι είναι έτοιμες να υποδεχθούν πρόσφυγες από την Αθήνα έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά σε όλο τον κόσμο» τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων, σημειώνοντας ότι οι πόλεις με πολύ λιγότερα μέσα και πόρους κάνουν πολύ περισσότερα από τις κυβερνήσεις, όχι μόνο στο προσφυγικό αλλά γενικότερα στη διαχείριση των μεγάλων κοινωνικών θεμάτων.

Ο δήμαρχος του Λονδίνου κ. Σαντίκ Κάν από την πλευρά του, στην ομιλία του τόνισε ότι οι προοδευτικές πόλεις βρίσκουν κοινή γλώσσα στο προσφυγικό και σε ζητήματα κοινωνικής ένταξης, εκεί που οι κυβερνήσεις διστάζουν, επισημαίνοντας ότι στην περίπτωση που αποτύχει η προώθηση της πολιτικής ένταξης μεταναστών και προσφύγων, τότε και το οικονομικό κόστος θα είναι μεγάλο.

Κλείνοντας την παρέμβασή μου στο συνέδριο σας, ως μουσουλμάνος βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου, προερχόμενος από την Μειονότητα της Θράκης, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι η ισλαμοφοβία είναι μια ειδική μορφή ρατσισμού και αφορά πράξεις βίας και διακρίσεων, καθώς και ρατσιστικό λόγο που προάγει ιστορικές ανακρίβειες και αρνητικά στερεότυπα σε βάρος των μουσουλμάνων, προκαλώντας τον αποκλεισμό και την απανθρωποποίηση των μουσουλμάνων και όλων όσων μοιάζουν μουσουλμάνοι.

Η ισλαμοφοβία προκύπτει και ως θεσμική διάκριση. Η ισλαμοφοβία είναι μια μορφή ρατσισμού με την έννοια ότι απορρέει από μια κοινωνική απεικόνιση των μουσουλμάνων ως ενιαίας ομάδας, στην οποία αποδίδονται συγκεκριμένες ιδιότητες και στερεότυπα. Αυτά τα χαρακτηριστικά θεωρούνται φυσικά (δηλαδή, ότι απορρέουν από τη φύση) – π.χ. ότι «το Ισλάμ είναι βίαιο, άρα οι μουσουλμάνοι και τα παιδιά τους είναι βίαια. Κατά συνέπεια, ακόμα και όσοι μουσουλμάνοι δεν θρησκεύουν αλλά γίνονται αντιληπτοί ως μουσουλμάνοι υφίστανται αυτόν τον ρατσισμό. Η ισλαμοφοβία δεν έχει καμία σχέση με την κριτική του Ισλάμ. Το Ισλάμ ως θρησκεία και ιδεολογία υπόκειται σε κριτική όπως κάθε άλλη θρησκεία ή ιδεολογία.

Θέλω επίσης να τονίσω ότι το φυλετικό φακέλωμα είναι μια μορφή ρατσισμού που απαγορεύεται από τους διεθνείς νόμους.

Εξάλλου, είναι αναποτελεσματικό και αντιπαραγωγικό, καθώς αποξενώνει τις κοινότητες που χρειαζόμαστε περισσότερο για να καταπολεμήσουμε το έγκλημα και την τρομοκρατία.

Το φυλετικό φακέλωμα δεν είναι αποτελεσματικό για την εφαρμογή του νόμου.

Η σωστή αστυνόμευση βασίζεται στη συνεργασία των πολιτών, ώστε να αναφέρουν εγκλήματα, να παρέχουν περιγραφές των υπόπτων και να καταθέτουν ως μάρτυρες.

Οι έρευνες δείχνουν ότι η κακή σχέση μεταξύ αστυνομίας και πολιτών, καθώς η κακομεταχείριση από την αστυνομία, επηρεάζουν αρνητικά την εμπιστοσύνη που έχουν οι πολίτες στις αρχές και άρα επιδρούν αρνητικά στο πνεύμα συνεργασίας με αυτές.

Αντίθετα, μία εφαρμογή όπως, το Fight for Rights, δημιουργεί τις συνθήκες ώστε με εμπιστευτικό τρόπο να αναφέρονται περιστατικά διακρίσεων και ρατσιστικής συμπεριφοράς έναντι των ευάλωτων τμημάτων του πληθυσμού, τοποθετώντας με αυτόν τον τρόπο την τεχνολογία στην υπηρεσία μιας ποιοτικότερης δημοκρατίας που θα ενισχύει τον τομέα των δικαιωμάτων και της ασφάλειας και της ευαισθητοποίησης των κοινωνιών.

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top