3673-Διατήρηση στην κατηγορία των «δυσπρόσιτων» των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Σαπών και του Ιάσμου Ροδόπης Reviewed by Momizat on . Αθήνα 22-2-2017 Αριθμ. Πρωτοκ.: 3673 / 22-02-2017 ΕΡΩΤΗΣΗ Προς: Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ΘΕΜΑ: Διατήρηση στην κατηγορία των «δυσπρόσιτων» τω Αθήνα 22-2-2017 Αριθμ. Πρωτοκ.: 3673 / 22-02-2017 ΕΡΩΤΗΣΗ Προς: Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ΘΕΜΑ: Διατήρηση στην κατηγορία των «δυσπρόσιτων» τω Rating: 0
You Are Here: Home » Anasayfa / Αρχική » 3673-Διατήρηση στην κατηγορία των «δυσπρόσιτων» των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Σαπών και του Ιάσμου Ροδόπης

3673-Διατήρηση στην κατηγορία των «δυσπρόσιτων» των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Σαπών και του Ιάσμου Ροδόπης

Αθήνα 22-2-2017

Αριθμ. Πρωτοκ.: 3673 / 22-02-2017

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Διατήρηση στην κατηγορία των «δυσπρόσιτων» των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Σαπών και του Ιάσμου Ροδόπης    

 

Με αφορμή το από 16-2-2017 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π/ΘΜΙΑΣ και Δ/ΘΜΙΑΣ Εκπαίδευσης με αριθμό πρωτοκόλλου Φ10/70/26569/Δ1, και σε συνέχεια του με αριθμ. Πρωτοκόλλου εγγράφου Φ10/1814/209457/ΓΔ4/7-12-2016, που αφορά την κατάταξη σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Κατηγορίες Μετάθεσης- Μοριοδότησης, όπου δίνεται νέα καταληκτική προθεσμία στους κατά τόπους διευθυντές της εκπαίδευσης προκειμένου να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, θα ήθελα να επικεντρωθώ στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Σαπών και του Ιάσμου της Π.Ε. Ροδόπης τα οποία είναι χαρακτηρισμένα ως «δυσπρόσιτα» και να σας επισημάνω τους κινδύνους που θα απέρρεαν από μια πιθανή επί τα χείρω μετάπτωσή τους σε άλλη κατηγορία, ήτοι τον αποχαρακτηρισμό τους από την κατηγορία των «δυσπρόσιτων».

Πιο συγκεκριμένα, Α) οι σχολικές μονάδες των Σαπών και του Ιάσμου, βρίσκονται στην ευαίσθητη και παραμεθόρια περιοχή της Ροδόπης, Β) το μαθητικό δυναμικό των σχολείων αυτών αποτελείται σε ποσοστό που αγγίζει το 80% από μαθητές της Μειονότητας της Θράκης, που προσέρχονται σε αυτά τα σχολεία από απομακρυσμένες και δύσβατες περιοχές και οικισμούς πλησίον των ελληνο-βουλγαρικών συνόρων και με αποδειγμένη την ανάγκη για ιδιαίτερες διδακτικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, Γ) μπορεί να βελτιώθηκε το οδικό δίκτυο της Θράκης, αλλά η Ροδόπη στερείται αεροπορικής σύνδεσης και με δεδομένη την απόσταση της Ροδόπης και της Θράκης ως γεωγραφικού διαμερίσματος, από την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, αλλά και των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων των Σαπών και του Ιάσμου ακόμα και από το τοπικό αστικό κέντρο της Κομοτηνής, Δ) τα σχολεία για τα οποία γίνεται μνεία στην ερώτηση, για να συνεχίσουν να είναι ελκυστικά στην προτίμηση των εκπαιδευτικών (μόνιμων, αναπληρωτών, ωρομισθίων), θα πρέπει να παρέχουν την δυνατότητα των επιπλέον δυνατοτήτων μοριοδότησης μέσα από τον χαρακτηρισμό τους ως «δυσπρόσιτων», κάτι, άλλωστε, που εκ των πραγμάτων, συμβαίνει.

Σε κάθε άλλη περίπτωση και υπό το πρίσμα της λήψης μιας απόφασης που δεν θα λαμβάνει υπόψη της τις ιδιαιτερότητες της Θράκης, υπακούοντας σε λογικές «στενά γραφειοκρατικού χαρακτήρα», ελλοχεύει ο κίνδυνος ώστε να επανέλθει ο εφιάλτης της υποστελέχωσης αυτών των σχολικών μονάδων, οι οποίες και εξαιτίας αυξημένης σχολικής διαρροής και λόγω των ιδιαίτερων κοινωνιολογικών χαρακτηριστικών της Ροδόπης, τελούν, ήδη,  εκ των πραγμάτων σε καθεστώς μειωμένης οργανικότητας και επιλέγονται από τους εκπαιδευτικούς μόνο για λόγους ικανοποιητικής τους μοριοδότησης.

Εξάλλου, από τον πιθανό αποχαρακτηρισμό ως «δυσπρόσιτων» των παραπάνω σχολείων, μετά την δημοσίευση στο ΦΕΚ με «Αρ. φύλλου 2182»  του νέου νομοθετικού πλαισίου για τις «Προϋποθέσεις Ομάδων Προσανατολισμού στο Γενικό Λύκειο», οδηγούμαστε στον κίνδυνο οι μαθητές από τα ΓΕΛ Σαπών-Ξυλαγανής και Ιάσμου της Π.Ε. Ροδόπης, να αναγκαστούν πλέον να μεταβαίνουν στην Κομοτηνή, καταργουμένων των τμημάτων τους, ενώ ακόμα και οι μαθητές των ΕΠΑΛ της Κομοτηνής είτε να μην κάνουν πλέον τον τομέα που θέλουν είτε να αναγκάζονται να μεταβαίνουν σε Ξάνθη ή Αλεξανδρούπολη!

Κατόπιν των παραπάνω εκτεθέντων, ερωτάσθε:

Σκοπεύετε σε κάθε περίπτωση και λαμβάνοντας υπόψη σας και την ιδιαίτερη και ξεχωριστή σημασία της Θράκης και της Ροδόπης για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, να διατηρήσετε τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Σαπών και Ιάσμου Ροδόπης στην κατηγορία των «δυσπρόσιτων» ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη ύπαρξη και λειτουργία τους;

 

Ο Ερωτών βουλευτής

 

Ιλχάν Αχμέτ –Ροδόπης –Δημοκρατική Συμπαράταξη

 

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top