TÜTÜNDE NE İSTEDİK-NE ALDIK / ΤΙ ΖΗΤΗΣΑΜΕ-ΤΙ ΠΗΡΑΜΕ ΣΤΟ ΚΑΠΝΟ Reviewed by Momizat on . ΤΙ ΖΗΤΗΣΑΜΕ-ΤΙ ΠΗΡΑΜΕ Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ-ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΚΥΡΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ   Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΣ   FR PARLEMENT EUROPÉEN   FICHE DE DÉPÔT D’UNE QUES ΤΙ ΖΗΤΗΣΑΜΕ-ΤΙ ΠΗΡΑΜΕ Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ-ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΚΥΡΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ   Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΣ   FR PARLEMENT EUROPÉEN   FICHE DE DÉPÔT D’UNE QUES Rating: 0
You Are Here: Home » Anasayfa / Αρχική » TÜTÜNDE NE İSTEDİK-NE ALDIK / ΤΙ ΖΗΤΗΣΑΜΕ-ΤΙ ΠΗΡΑΜΕ ΣΤΟ ΚΑΠΝΟ

TÜTÜNDE NE İSTEDİK-NE ALDIK / ΤΙ ΖΗΤΗΣΑΜΕ-ΤΙ ΠΗΡΑΜΕ ΣΤΟ ΚΑΠΝΟ

12571148_564760623680386_1856619329_n

ΤΙ ΖΗΤΗΣΑΜΕ-ΤΙ ΠΗΡΑΜΕ

Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ-ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΚΥΡΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ

 

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΣ

 

FR

PARLEMENT EUROPÉEN

 

FICHE DE DÉPÔT D’UNE QUESTION AVEC DEMANDE

DE RÉPONSE ÉCRITE (article 130)

 

 

Choisir un seul destinataire:

                                                                                           

 

 

 

AUTEUR(S):

 

 

ΚΥΡΚΟΣ ΜΙΛΤΙΑΔΙΣ

 

OBJET:

(à préciser)

 

 

ΚΑΠ και καπνός

 

TEXTE:

 

Ο αποκλεισμός του καπνού από τα προϊόντα που λαμβάνουν άμεσες ενισχύσεις επιφέρει σημαντικές συνέπειες στην κοινωνική ισορροπία και ευημερία εκτεταμένων περιοχών της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Πρόκειται μάλιστα για την πτωχότερη περιοχή της ελληνικής επικράτειας , μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της βιοπορίζεται αποκλειστικά από την καλλιέργεια του καπνού (Μπασμά),

μολονότι ένα άλλο τμήμα αυτών έχει οδηγηθεί σε άλλες καλλιέργειες.

 

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

 

α) Αν υπάρχουν περιθώρια για την ενίσχυση των παραγωγών ανεξαρτήτως του παραγώμενου προϊόντος και εφόσον πληρούνται οι όροι περιβαλλοντικής προστασίας και ολοκληρωμένης διαχείρισης;

β) Αν είναι δυνατή και σύμφωνη με τις προβλέψεις της νέας ΚΑΠ η απορρόφηση πόρων από ορεινές και μειονεκτικές περιοχές που παράγουν καπνό, όπως η Θρακη, μέσω της διαδικασίας που επιτρέπει σε κάθε μέλος να επιδοτήσει περιοχές της επικράτειας της από τους αδιάθετους πόρους, εφόσον κριθεί ότι επλήγησαν λογω ανισοκατανομής;

 

 

 

 

ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ                                                   İlhan AHMET

Βουλευτής Ροδόπης- ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ                          Rodop Milletvekili – POTAMİ

 

“Basma” tütünü için Avrupa Komisyonu’nda mücadele sürüyor

 

İlhan AHMET, Trakya’nın geleceği için destek arayışlarına devam ediyor

 

Rodop Milletvekili İlhan AHMET, AB Yeni Ortak Tarım Politikası kapsamında Trakya’daki “basma” tütünü üreticisinin desteklenmesi amacıyla başlattığı girişimlere yeni bir soru önergesi ekledi.

 

İlhan AHMET’in, Brüksel merkezli yürüttüğü çalışmalar çerçevesinde hazırlanan yazılı soru önergesi, Avrupa Parlamentosu Milletvekili Kirkos Miltiadis tarafından Avrupa Komisyonu’na sunuldu.

 

Hazırlanan önergede, yeni Ortak Tarım Politikası’nda her ülkeye ayrılan dağıtılmamış kaynak rezervinde Yunanistan’a aktarılacak paydan, Doğu Makedonya Trakya Eyaleti’ndeki “basma” tütünü üreticisine destek primi sağlanmasının mümkün olup olmayacağının yanıtı istendi.

 

“Trakya’daki çiftçi nüfusun neredeyse tek geçim kaynağı, ‘basma’ tütünü”

 

Soru önergesinde, milletvekili olduğu Doğu Makedonya Trakya Eyaleti’nin önemli bir bölümünde “basma” tütününün halkın tek geçim kaynağı olduğuna dikkati çeken İlhan AHMET, “Yunanistan’ın en fakir bölgesi olan Trakya’da çiftçilik yapan nüfusun bir kısmı alternatif ürünlere yönelse de büyük bölümü hala sadece “basma” tütünü üretimi ile geçimini sağlamaya çalışmaktadır” dedi.

 

Milletvekili, bölgenin sosyo ekonomik yapısında böylesi ciddi öneme sahip “basma” tütününün, doğrudan yardım alacak ürünler kapsamına alınmamasıyla, Trakya’nın toplumsal yapısına ve refahına olumsuz yansımalar olacağına işaret etti.

 

“Yunanistan’ın en fakir bölgesinde yaşam mücadelesi veren tütün üreticisine destek mümkün mü?”

 

İlhan AHMET Avrupa Komisyonu’na sunulan soru önergesinde;

 

“a) Tüm bu bilgiler ışığında, çevre koruma ve entegre yönetiminin şartlarına uymak suretiyle, üretilen üründen bağımsız Trakya’daki “basma” tütünü üreticisinin desteklenmesi imkân ve olanaklar dahilinde midir?

 

b) Trakya gibi, tütün üreten dağlık ve dezavantajlı bölgelerin, gayri safi milli hasılanın eşit olmayan dağılımdan dolayı zarar görmüş oldukları tespit edildiği takdirde, yeni Ortak Tarım Politikası’nda her üye ülkeye tanınan dağıtılmamış kaynaklardan faydalanarak destek primi sağlanması mümkün müdür?” diye sordu.

 

 

ΓΙΑΤΙ ΥΠΟΒΑΛΑΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ

Βουλευτής Ροδόπης- ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ/ ΜΠΑΣΜΑΣ

 

 

H Περιφέρεια ΑΜ-Θ βρίσκεται στο Βορειοανατολικό άκρο της Ελλάδας. Έχει εξαιρετική γεωστρατηγική, οικονομική και αναπτυξιακή αξία, με μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα.

 

Έχει εξωτερικά σύνορα περίπου 350 χιλιομέτρων με τη Βουλγαρία και περίπου 200 χιλιομέτρων με την Τουρκία με εκτεταμένες αναξιοποίητες φανταστικές παραλίες, δύο υπέροχα νησιά, τη Θάσο και τη Σαμοθράκη, χιονοδρομικό κέντρο, παρθένα δάση, 400.000 εκτάρια αγροτικής γης.

 

Μέχρι πριν 3-4 χρόνια το ελληνοβουλγαρικό σύνορο ήταν κλειστό επί 65 χρόνια στα πλαίσια του ψυχρού πολέμου και ταυτόχρονα βίωνε τις κατά καιρούς εντάσεις από την Ανατολή, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε κατάσταση αποκλεισμού και απομόνωσης που την κράτησε σε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, έως την πρόσφατη κρίση.

 

Είναι η έξοδος των ανατολικών Βαλκανίων στο Αιγαίο και την Μεσόγειο, μια στρατηγική λωρίδα γης που ενώνει την ανατολή με τη δύση, την Ασία με την Ευρώπη, ενώ διασχίζεται από ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο την Εγνατία οδό.

 

Έχει να επιδείξει υψηλή κουλτούρα, συμμετοχή στη παγκόσμια ιστορία και τον πολιτισμό καθώς και ισχυρή παράδοση. Παράγει περιζήτητα μεσογειακά και άλλα προϊόντα!

 

Είναι ο διάδρομος ενεργειακών αγωγών με δυο λιμάνια, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, πύλες ανάπτυξης προς την Βαλκανική και την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα, με μεγάλη προοπτική.

 

Δυστυχώς όμως η βαθιά κρίση στην Ελλάδα επιβράδυνε σημαντικά όλους τους τομείς της περιφερειακής οικονομίας και αποδόμησε πλήρως την μεταποίηση. Από το 2010 και μετά χαρακτηρίζεται ως βραδυπορούσα Περιφέρεια, με χαρακτηριστικό την διαρθρωτική αδράνεια. Στη διάρκεια της κρίσης, η Περιφέρεια ΑΜ-Θ οπισθοδρόμησε περισσότερο από τις άλλες της Ελλάδας. Το 2013 καταγράφεται σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat ως η περιφέρεια με το χαμηλότερο κατά κεφαλή ΑΕΠ στην Ελλάδα.

 

Η Περιφέρεια ΑΜΘ καθ’ όλη την περίοδο 2000-2013 δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει το 75% του μ.ο. της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ευρισκόμενη διαχρονικά στις τελευταίες θέσεις στην κατάταξη των Περιφερειών της ΕΕ όσον αφορά το κατά κεφαλήν περιφερειακό ΑΕΠ, παρά τη μικρή αλλά παροδική βελτίωση το 2009 και 2010, η οποία μάλλον οφείλεται στην πτώση του μ.ο. λόγω της ένταξης κρατών με χαμηλότερο επίπεδο ανάπτυξης παρά σε πραγματική αύξηση της παραγωγικότητας και μεγέθυνση της περιφερειακής οικονομίας.

 

Σύμφωνα δε με στοιχεία της Eurostat, το κ.κ. ΑΕΠ της ΠΑΜ-Θ το 2014 ανέρχονταν σε 11.200€ και ισοδυναμούσε με το 41% του μ.ο. της ΕΕ-28 ( Ελλάδα 59 % του μ.ο. της ΕΕ-28 ) γεγονός που την κατέτασσε τελευταία Περιφέρεια στη Χώρα. Αυτό οφείλεται κυρίως στους χαμηλούς ρυθμούς μεγέθυνσης της οικονομίας οι οποίοι (π.χ. κατά την δεκαετία 2000-2009) κυμάνθηκαν από -1% έως 11% και κατά μέσο όρο στο 5%, όταν οι αντίστοιχοι ρυθμοί για τη χώρα ήταν κατά μ.ο. 6%, για την Αττική 9% και για το Νότιο Αιγαίο και τα Ιόνια Νησιά 6%.

 

Παράλληλα, οι Περιφερειακές Ενότητες συμμετέχουν άνισα στη διαμόρφωση του περιφερειακού ΑΕΠ, φαινόμενο που οξύνθηκε τα τελευταία χρόνια.

 

Αντιθέτως, η συμμετοχή της ΑΜΘ στο πεδίο των εξαγωγών θεωρείται αρκετά σημαντική, από την άποψη ότι είναι σχεδόν ανάλογη της πληθυσμιακής βαρύτητας της Περιφέρειας και ότι συγκρίνεται με την αναμενόμενη κυριαρχία των δύο μεγαλύτερων, μητροπολιτικών Περιφερειών της χώρας. Η σημαντικότερη αγορά είναι η Τουρκία.

 

Επιπλέον, οι επιπτώσεις του δίδυμου οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης σε όλα τα πεδία είναι προφανείς. Ενώ όλοι οι δείκτες κοινωνικής συνοχής παρουσίαζαν κατά την περίοδο 1999-2008 μια θετική πορεία, μετά το 2008 αυτή η τάση αντιστράφηκε απότομα και οι δείκτες τείνουν να επιστρέψουν στα επίπεδα του 1997. Το 2009, έτος έναρξης της οικονομικής ύφεσης στη χώρα, παρατηρείται σημαντική πτώση των επενδύσεων στην περιφέρεια σε όλους τους τομείς.

 

Στην ΠΑΜ-Θ, τα διαρθρωτικά προβλήματα δεν έχουν μέχρι σήμερα αντιμετωπισθεί συστηματικά και παρά τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν στο παρελθόν οι ανισότητες επιμένουν, ενώ η φτώχεια και η ανεργία αυξάνονται, ιδιαίτερα μετά το 2008.

 

Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης αποτυπώνονται στην απώλεια 37.500 θέσεων εργασίας κατά την περίοδο 2009-2014 (Eurostat) με το δευτερογενή τομέα να σημειώνει τη μεγαλύτερη μείωση (30,6%) και αύξηση του ποσοστού ανεργίας από 14,5% το 2010, σε 24,7% το 2014, με μεγαλύτερη ένταση στους νέους (50,7% το 2014). Παράλληλα, το ποσοστό απασχόλησης στην ΠΑΜ-Θ (49,8% το 2014 για τις ηλικίες 15-64), συνεχίζει να υπολείπεται τόσο του Ευρωπαϊκού μ.ο. όσο και του Εθνικού (64,8% και 49,4% αντίστοιχα) ενώ είναι ιδιαίτερα χαμηλή στους νέους (έως 24 ετών). Μάλιστα, το Δ΄ Τρίμηνο του 2015 στην ΠΑΜ-Θ καταγράφεται υψηλή ανεργία 22,7%, με μεγαλύτερη ένταση στους νέους που είναι περίπου 50,7% (2014) και έντονα κοινωνικά προβλήματα όπως μετανάστευση, φτώχεια και κλείσιμο επιχειρήσεων.

 

Εξαιτίας όμως της υψηλής ανεργίας, εντείνεται και το ανησυχητικό φαινόμενο διαρροής ταλέντων (brain drain), καθώς ολοένα και περισσότεροι νέοι επιστήμονες εγκαταλείπουν την ΠΑΜ-Θ αναζητώντας στο εξωτερικό ευκαιρίες για απασχόληση σε θέσεις υψηλής ποιοτικής στάθμης. Έτσι, η ΠΑΜ-Θ χάνει τεράστιους πόρους, καθώς αποστραγγίζεται από το ανθρώπινο δυναμικό που είναι απαραίτητο για την ανόρθωσή της και την έξοδο από την κρίση.

 

Ο πρωτογενής τομέας έχει μεγάλη σημασία για την ΠΑΜ-Θ καθώς απασχολεί ακόμη σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, ενώ συνδέεται άμεσα με τα γενικότερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της, καλύπτοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των εκτάσεών της.

 

Στη συνέχεια παρατίθενται τα κυριότερα προβλήματα/ανάγκες:

 

  • Οργανωτική αποδόμηση του Πρωτογενούς τομέα και έλλειψη συνεργατικών σχημάτων – συστάδων επιχειρήσεων ανά προϊόν ή ανά κλάδο, μέσα από τη δράση των οποίων θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά το κόστος παραγωγής.

 

  • Χαμηλή διασύνδεση της πρωτογενούς αγροτικής παραγωγής με την τοπική μεταποίηση και την έρευνα

 

  • Αδύναμοι συλλογικοί μηχανισμοί πιστοποίησης, διάθεσης, προώθησης προϊόντων και ενίσχυσης της εξωστρέφειας για τον τομέα και μικρή διαπραγματευτική δύναμη παραγωγών.

 

  • Ελλειμματικότητα σε νέες καλλιέργειες

 

  • Χαμηλό ποσοστό αρδευόμενων γεωργικών εκτάσεων, από επιφανειακά νερά

 

  • Γήρανση του αγροτικού πληθυσμού και ανεπαρκής κατάρτιση γενικά. Έλλειψη δομών κατάρτισης καθώς και συμβουλευτικής υποστήριξης.

 

  • Μικρό μέγεθος των αγροτικών εκμεταλλεύσεων και πολύ-τεμαχισμός, στοιχεία που έχουν σημαντικά αρνητικές συνέπειες στο κόστος παραγωγής, καθώς και δυσκολίες ολοκλήρωσης αναδασμών. (έλλειψη πιστώσεων, τοπογραφήσεις, κλπ)

 

  • Δυσκολία εύρεσης αγροτικής γης για νέους αγρότες.

 

  • Η απουσία ενός σχεδίου και πολιτικής διαχείρισης αγροτικής γης και κτηνοτροφίας, με συνακόλουθη την απουσία χωροταξικού σχεδιασμού ζωνών γεωργίας και κτηνοτροφίας, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες παραγωγικές δυνατότητες κάθε περιοχής,

 

  • Η εξάπλωση ζωονόσων, ζωοανθρωπονόσων, καθώς και η εμφάνιση νέων εξωτικών νοσημάτων στο ζωικό κεφάλαιο τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει σε μείωση του Ζωικού Κεφαλαίου και σε αποχώρηση κτηνοτρόφων από το επάγγελμα.

 

Η τομεακή σύνθεση της απασχόλησης καταδεικνύει τη μεγάλη εξάρτηση της Περιφέρειας από τον πρωτογενή τομέα, στον οποίο απασχολείται το 30,6% των εργαζομένων, ενώ στο δευτερογενή τομέα το 14,7% και στον τριτογενή το 54,7%. Σε όρους απασχόλησης εμφανίζονται σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων.

 

Το ποσοστό ανεργίας στην Περιφέρεια κινείται στο 25%, λίγο χαμηλότερο από τον εθνικό μ.ο. και σημαντικά υψηλότερο του μ.ο. ΕΕ-28 (10,42%.).

 

Ο πρωτογενής τομέας εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική πηγή απασχόλησης, με τον κλάδο της γεωργίας-κτηνοτροφίας να παραμένει ο μεγαλύτερος κλάδος -μακράν των άλλων – έτσι ώστε η περιφέρεια να μπορεί να χαρακτηριστεί ως «κυρίως αγροτική».

 

Τα κυριότερα προβλήματα/ανάγκες που καταγράφονται είναι:

 

  • Χαμηλή συμμετοχή στην αγορά εργασίας και διαχρονικά υψηλή ανεργία.

 

  • Μειωμένη απασχόληση στον δευτερογενή τομέα παραγωγής.

 

  • Μεγάλα ποσοστά ανεργίας νέων

 

  • Άνιση ανάπτυξη των περιοχών και οι άνισες συνθήκες εργασίας

 

  • Διαχρονικά μειωμένη αποδοτικότητα και ανταγωνιστικότητα της τοπικής αγροτικής οικονομίας και της βιομηχανίας

 

Στην ΠΑΜ-Θ το βασικό οικογενειακό εισόδημα σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat ανέρχεται σε 8.700€, το χαμηλότερο στην Επικράτεια, και αγγίζει το 77% του μ.ο του βασικού οικογενειακού εισοδήματος σε εθνικό επίπεδο. Στην Ε.Ε. ο μ.ο. του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος ανέρχεται σε 18.750€ γεγονός που φέρνει την Ελλάδα στο 60,26% του ευρωπαϊκού μέσου όρου και την ΠΑΜ-Θ μόλις στο 46,4%.

 

Στόχο, αποτελεί η πρωτογενής παραγωγή της Περιφέρειας ΑΜ-Θ να παύσει να αγωνίζεται για την επιβίωσής της, μέσα από μεμονωμένες, αδόμητες, ασύνδετες προσπάθειες και να μεταβεί σε μια παραγωγή, δομημένη και δικτυωμένη οριζόντια και κάθετα, με όλες τις απαιτούμενες συνέργειες ισχυροποίησης των αξιών και του ανταγωνισμού, που να έχει την κρίσιμη μάζα για να αποκτήσει τα απαιτούμενα τεχνολογικά και μεταποιητικά εργαλεία και μέσα, να χρησιμοποιεί την καινοτομία, την έρευνα και την επιχειρηματικότητα. Να έχει θεμελιώδη ρόλο στη δόμηση και στο σχεδιασμό μια πετυχημένης Περιφερειακής αναπτυξιακής πολιτικής.

 

 

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ:

 

Η ανάπτυξη των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών της υπαίθρου, είναι στην ουσία μια διαδικασία περιφερειακής ανάπτυξης.

 

Πρέπει να μιλούμε για μια ολιστική προσέγγιση στην ανάπτυξη του αγροτικού χώρου, όπου ο πολιτισμός, το φυσικό περιβάλλον, έχουν την αξία τους, η έννοια της μεταποίησης, της βελτίωσης της ποιότητας ζωής και όλα αυτά μαζί συναρθρώνονται σε ένα πρόγραμμα. Αυτή είναι η λογική της ολοκληρωμένης ανάπτυξης.

 

Πρέπει να βρεθεί τρόπος να αισθανθούν οι πολίτες στην ελληνική περιφέρεια και, κυρίως, στα ορεινά και φτωχά μέρη, ότι οι πολιτικές που εκπορεύονται από την Ε.Ε. που μεταφέρονται σε τεχνικό επίπεδο, δεν είναι κάτι μακρινό από αυτούς, τους αφορά, γίνεται για αυτούς, είναι δίπλα τους.

 

Οι περιοχές αυτές δεν έχουν μόνο μειονεκτήματα, έχουν και πλεονεκτήματα και αυτά πρέπει την περίοδο αυτή της κρίσης, όπου οι πολίτες αισθάνονται ότι πρέπει να βρουν διέξοδο στην απασχόληση από τα αστικά κέντρα, να τονιστεί ιδιαίτερα σε αυτούς.

 

Όσο καλά προϊόντα και αν παράγουμε στην ελληνική ύπαιθρο, εάν αυτά δεν πάρουν επιτόπου υπεραξία, δεν μπορεί να τροφοδοτήσουν αυτό που θέλουμε όλοι, την αυτοτροφοδοτούμενη ανάπτυξη.

Επομένως, τα προγράμματα και πολιτικές προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να υποστηρίζουν τις πρωτοβουλίες.

 

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ:

 

Α) Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ, κατέχει το θλιβερό προνόμιο να είναι η φτωχότερη της Ελλάδας αφού για το οικονομικό 2014 το κατά κεφαλήν ΑΕΠ   ανέρχονταν σε 11.200€ και ισοδυναμούσε με το 41% του μ.ο. της ΕΕ-28  ( Ελλάδα 59 % του μ.ο. της ΕΕ-28 ) γεγονός που την κατέτασσε τελευταία Περιφέρεια στη Χώρα.

 

Β) Ο καπνός αποτελεί ένα εξαγωγικό προϊόν που συμβάλει στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας και ειδικά ο Μπασμάς που καλλιεργείται στην Θράκη, μια ποικιλία που χρησιμοποιείται στα χαρμάνια των τσιγάρων από τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως, όπως συνέβη και πρόσφατα με την εμπορική συμφωνία που κλείστηκε με την PHILIP MORRIS

 

Γ) Στο προϊόν του καπνού πλέον δεν θα χορηγηθούν συνδεδεμένες ενισχύσεις διότι δεν εντάχθηκε αυτό στο άρθρο 38 όπου περιλαμβάνονται τα προϊόντα που θα λαμβάνουν συνδεδεμένες ενισχύσεις.

 

Δ) Μόνο στην περιφερειακή ενότητα Ροδόπης, περίπου 6.800 οικογένειες ζούνε αποκλειστικά από την καλλιέργεια του καπνού, διότι αυτή αποτελεί μονοκαλλιέργεια. Να σημειωθεί, μάλιστα, ότι καμία πολιτική ηγεσία μέχρι σήμερα δεν έχει προνοήσει για την διαμόρφωση εναλλακτικών καλλιεργειών που θα αποτελούσαν μια νέα προοπτική τόνωσης του αγροτικού εισοδήματος της συγκεκριμένης περιοχής.

 

Στ) Αν δεν επιδοτηθεί ο καπνός που καλλιεργείται, ως επί το πλείστον, σε εδάφη άγονα ορεινά και ξερικά, δεν θα πρόκειται περί αφανισμού απλά μιας καλλιέργειας αλλά μιας κοινωνικής ομάδας, με ό,τι συνέπειες μπορεί να επιφέρει το γεγονός αυτό στην κοινωνική ισορροπία και την ευημερία της περιοχής μου.

 

Ζ) Στην τελική διαπραγμάτευση για τη νέα ΚΑΠ, που θα ισχύσει στη νέα προγραμματική περίοδο 2015-2020, προβλέφθηκε για πρώτη φορά μετά το 2008, το μέτρο της χορήγησης συνδεδεμένων ενισχύσεων, σε ποσοστό από 5% μέχρι 15% του συνόλου των κοινοτικών επιδοτήσεων, σε προϊόντα που λόγω της μεγάλης κοινωνικοοικονομικής τους σημασίας για τις περιφέρειες όπου καλλιεργούνται, χρήζουν μιας συμπληρωματικής ενίσχυσης για να παραμείνουν βιώσιμες και να αποφευχθεί η εγκατάλειψη τους.

 

Η) Δυστυχώς, στο άρθρο 38 για τις άμεσες ενισχύσεις, από τον κατάλογο των επιλέξιμων προς ενίσχυση προϊόντων, αποκλείστηκε ο καπνός αναιτιολόγητα και παρά την αντίθεση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

 

Ι) Με δεδομένο ότι ο καπνός είναι προϊόν προστατευόμενο από την Συνθήκη της Ε.Ε. (Παράρτημα 1), η αυθαίρετη εξαίρεση του από ένα μέτρο αγροτικής πολιτικής, δημιουργεί εύλογες ανησυχίες για παρόμοιες εξαιρέσεις του προϊόντος και των καλλιεργητών και από άλλες πολιτικές στο μέλλον.

 

Κ) Πρόταση της Κοινοπραξίας Καπνοπαραγωγών Έβρου-Ροδόπης είναι να διατεθεί από τα συναλλαγματικά διαθέσιμα του Β΄ Πυλώνα της νέας ΚΑΠ για την Ελλάδα που ανέρχονται στα 2,2 δις ευρώ, ποσό 3 ευρώ ανά κιλό για την ενίσχυση της τιμής του καπνού έτσι ώστε η καλλιέργεια του να συνεχίσει να αποτελεί μια βιώσιμη και επικερδή επιλογή για τους αγρότες της Θράκης, για τους οποίους ο καπνός και η καλλιέργειά του, αποτελούν τρόπος ζωής και μέρος της κουλτούρας των κοινωνιών τους».

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ:

Α) Υπάρχουν περιθώρια για την έμμεσης ενίσχυσης της ποικιλίας του Μπασμά από τα συναλλαγματικά διαθέσιμα του Β΄ Πυλώνα της νέας ΚΑΠ για την Ελλάδα που ανέρχονται στα 4,2 δις ευρώ, με ποσό 3 ευρώ ανά κιλό έτσι ώστε η καλλιέργεια του να συνεχίσει να αποτελεί μια βιώσιμη και επικερδή επιλογή για τους αγρότες της Θράκης και να διατηρηθεί ως στοιχείο αναπόσπαστο της τοπικής οικονομίας, της παράδοσης και του πολιτισμού της Θράκης;

 

Β) Μπορούν να απορροφηθούν πόροι σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές που παράγουν καπνό, όπως είναι η Θράκη, από την ελληνική κυβέρνηση, με άλλους τρόπους, όπως είναι για παράδειγμα η αναδιανομή διαθέσιμων πόρων σε ποσοστό 5% του συνολικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με τις προβλέψεις της νέας ΚΑΠ, που θα μπορούσε να δώσει κάθε χώρα-μέλος σε εκείνες τις περιοχές της επικράτειάς της που κρίνει ότι έχουν χάσει όταν έγινε η ανισοκατανομή;

 

ΤΙ ΕΙΧΕ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΠΝΑ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ κ. ΜΠΟΛΑΡΗ

 

Αθήνα 22-1-2016

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

 

 

ΠΡΟΣ: Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Και Τροφίμων

 

ΘΕΜΑ: Ενίσχυση Καπνοπαραγωγών από τον Β΄ Πυλώνα της νέας ΚΑΠ 2015-2020

 

Κύριε υπουργέ,

 

Με τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική 2015-2020, στο προϊόν του καπνού πλέον δεν θα χορηγηθούν συνδεδεμένες ενισχύσεις διότι δεν εντάχθηκε αυτό στο άρθρο 38 όπου  περιλαμβάνονται τα προϊόντα που θα λαμβάνουν συνδεδεμένες ενισχύσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στο νομό Ροδόπης, περίπου 6.800 οικογένειες ζούνε αποκλειστικά από την καλλιέργεια του καπνού, διότι αυτή αποτελεί μονοκαλλιέργεια. Να σημειωθεί, μάλιστα, ότι καμία πολιτική ηγεσία μέχρι σήμερα δεν έχει προνοήσει για την διαμόρφωση εναλλακτικών καλλιεργειών που θα αποτελούσαν μια νέα προοπτική τόνωσης του αγροτικού εισοδήματος της συγκεκριμένης περιοχής.

Αν δεν επιδοτηθεί ο καπνός που καλλιεργείται, ως επί το πλείστον, σε εδάφη άγονα και ξερικά, δεν θα πρόκειται περί αφανισμού απλά μιας καλλιέργειας αλλά μιας κοινωνικής ομάδας, με ό,τι συνέπειες μπορεί να επιφέρει το γεγονός αυτό στην κοινωνική ισορροπία και την ευημερία της περιοχής μου.

Στην τελική διαπραγμάτευση για τη νέα ΚΑΠ, που θα ισχύσει στη νέα προγραμματική περίοδο 2015-2020, προβλέφθηκε για πρώτη φορά μετά το 2008, το μέτρο της χορήγησης συνδεδεμένων ενισχύσεων, σε ποσοστό από 5% μέχρι 15% του συνόλου των κοινοτικών επιδοτήσεων, σε προϊόντα που λόγω της μεγάλης κοινωνικοοικονομικής τους σημασίας για τις περιφέρειες όπου καλλιεργούνται, χρήζουν μιας συμπληρωματικής ενίσχυσης για να παραμείνουν βιώσιμες και να αποφευχθεί η εγκατάλειψη τους.

Δυστυχώς, στο άρθρο 38 για τις άμεσες ενισχύσεις, από τον κατάλογο των επιλέξιμων προς ενίσχυση προϊόντων, αποκλείστηκε ο καπνός αναιτιολόγητα και παρά την αντίθεση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Με δεδομένο ότι ο καπνός είναι προϊόν προστατευόμενο από την Συνθήκη της Ε.Ε. (Παράρτημα 1), η αυθαίρετη εξαίρεση του από ένα μέτρο αγροτικής πολιτικής, δημιουργεί εύλογες ανησυχίες για παρόμοιες εξαιρέσεις του προϊόντος και των καλλιεργητών και από άλλες πολιτικές στο μέλλον.

Παράλληλα, ο καπνός αποτελεί ένα εξαγωγικό προϊόν που συμβάλει στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας και ειδικά ο Μπασμάς που καλλιεργείται στην Θράκη, μια ποικιλία που χρησιμοποιείται στα χαρμάνια των τσιγάρων από τις μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως, όπως συνέβη και πρόσφατα με την εμπορική συμφωνία που κλείστηκε με την PHILIP MORRIS.

Πρόταση της Κοινοπραξίας Καπνοπαραγωγών Έβρου-Ροδόπης είναι να διατεθεί από τα συναλλαγματικά διαθέσιμα του Β΄ Πυλώνα της νέας ΚΑΠ για την Ελλάδα που ανέρχονται στα 2,2 δις ευρώ, ποσό 3 ευρώ ανά κιλό για την ενίσχυση της τιμής του καπνού έτσι ώστε η καλλιέργεια του να συνεχίσει να αποτελεί μια βιώσιμη και επικερδή επιλογή για τους αγρότες της Θράκης, για τους οποίους ο καπνός και η καλλιέργειά του, αποτελούν τρόπος ζωής και μέρος της κουλτούρας των κοινωνιών τους.

 

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε,

 

Α) Σκοπεύετε να ζητήσετε και να διεκδικήσετε την ένταξη του καπνού ως αγροτικού προϊόντος στον κατάλογο τον προς ενίσχυση προϊόντων της νέας ΚΑΠ, από τον οποίο αφαιρέθηκε αναιτιολόγητα και παρά την αντίθετη άποψη της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου;

 

Β)Πρόκειται να εξετάσετε και να εντάξετε στην διαπραγματευτική σας ατζέντα την πρόταση της Κοινοπραξίας Καπνοπαραγωγών Έβρου-Ροδόπης για την ενίσχυση της τιμής του καπνού με επιπλέον 3 ευρώ ανά κιλό μέσα από τα συναλλαγματικά διαθέσιμα του Β΄ Πυλώνα της νέας ΚΑΠ για την Ελλάδα τα οποία ανέρχονται σε 2,2 δις ευρώ, την στιγμή που το 15% από αυτά προορίζονται για εξαγωγικές δραστηριότητες, κάτι που αφορά στο σύνολό του το προϊόν του καπνού και ειδικότερα της ποικιλίας του Μπασμά που καλλιεργείται στην Θράκη;

 

 

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

 

 

 

Ιλχάν Αχμέτ, Ροδόπης από το Ποτάμι

  

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΠΟΛΑΡΗ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Κομοτηνή 11-3-2016

 

Αρνητική απάντηση Μπόλαρη για ενίσχυση εισοδήματος καπνοπαραγωγών από τον Β’ Πυλώνα της νέα ΚΑΠ

 

Αρνητική ήταν η απάντηση που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Γεωργίας Μάρκος Μπόλαρης στην ερώτηση του βουλευτή Ιλχάν Αχμέτ για την επιπλέον ενίσχυση του εισοδήματος των καπνοπαραγωγών με 3 ευρώ στο κιλό από τον Β’ Πυλώνα της νέας ΚΑΠ, αίτημα που έχει κατατεθεί από την Κοινοπραξία Καπνοπαραγωγών Έβρου-Ροδόπης.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει λοιπόν στην απάντησή του ο κ. Μπόλαρης, «όσον αφορά την πρόταση της Κοινοπραξίας Καπνοπαραγωγών Έβρου-Ροδόπης για ενίσχυση των καπνοπαραγωγών από τα συναλλαγματικά αποθέματα του Β Πυλώνα, θεωρείται ότι δεν θα τύχει στήριξης και αποδοχής από την Ε.Ε., αφού η φιλοσοφία του Β’ Πυλώνα είναι η χρηματοδότηση συγκεκριμένων μέτρων αγροτικής ανάπτυξης και όχι απλά η ενίσχυση του εισοδήματος των παραγωγών, ενώ είναι δεδομένη η παγκόσμια αλλά και η ευρωπαϊκή αντίδραση για τις ενισχύσεις-επιδοτήσεις στους καπνοπαραγωγούς».

Ξεκαθαρίζει λοιπόν ο αναπληρωτής υπουργός Γεωργίας ότι δεν θα υπάρξει θετική ανταπόκριση από την Ευρώπη στο αίτημα για ενίσχυση κατά 3 ευρώ στο κιλό των καπνοπαραγωγών γιατί είναι άλλη η φιλοσοφία του Β’ Πυλώνα.

Δεν αναφέρει όμως ο κ. Μπόλαρης με ποιον τρόπο θα δώσει την μάχη της η ελληνική κυβέρνηση ώστε να προωθήσει το αίτημα της Κοινοπραξίας, πριν αυτό απορριφθεί από την Ε.Ε…

Επίσης, ο κ. Μπόλαρης, υποδεικνύει στους καπνοπαραγωγούς να κάνουν καλύτερες διαπραγματεύσεις με τις μεταποιητικές επιχειρήσεις για να πετύχουν καλύτερες τιμές.

Για ποιες διαπραγματεύσεις μιλάει ο αναπληρωτής υπουργός και με ποιες επιχειρήσεις; Για τους καπνοπαραγωγούς που δίνουν το προϊόν τους στα χωριά προς 3 έως 4 ευρώ το κιλό, φοβούμενοι ότι αν το κρατήσουν στις αποθήκες τους για καλύτερη διαπραγμάτευση, μπορεί να μείνει απούλητο; Για τις μεταποιητικές επιχειρήσεις που αθετούν τις συμφωνίες και σέρνουν τις πληρωμές των παραγωγών μήνες πίσω, κάνοντας ακόμα δυσκολότερη την ήδη δύσκολη ζωή τους;

Αναφέρεται ακόμη ο αναπληρωτής υπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ότι «η αποδέσμευση των ενισχύσεων από την παραγωγή δημιουργεί τάσεις εγκατάλειψης των χωραφιών».

Ποιος ήταν, όμως, εκείνος που έλεγε στους καπνοπαραγωγούς, «αφήστε τα χωράφια σας, αφού έτσι κι αλλιώς θα επιδοτείστε για το προϊόν που δεν παράγετε»;

Δεν ήταν το πολιτικό σύστημα που όλα τα προηγούμενα χρόνια άφησε εκτεθειμένους σε μεγάλους κινδύνους τους παραγωγούς καπνού;

Είναι η ώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους. Και πρωτίστως, να δοθούν οι μάχες σε όλα τα ευρωπαϊκά και διεθνή φόρα ώστε η καλλιέργεια του Μπασμά να διατηρηθεί ως στοιχείο αναπόσπαστο της τοπικής οικονομίας, της παράδοσης και του πολιτισμού της Θράκης.          

Σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα μεταποίησης προϊόντων καπνού, ο Ιλχάν Αχμέτ ήταν από εκείνους που εδώ και πολλά χρόνια μιλά για την παραγωγή των πούρων της Θράκης, στα πρότυπα άλλων περιοχών της Ελλάδας, χωρίς όμως οι προτάσεις του να τύχουν προσοχής και αποδοχής από τους εμπλεκόμενους με το σύστημα παραγωγής, μεταποίησης, εμπορίας και διακίνησης του καπνού αλλά και από τα όργανα της κεντρικής κυβέρνησης στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

 

 

İlhan AHMETin, “AB Ortak Tarım Bütçesinden tütüne destektalebine Tarım Bakanı’ndan cevap

 

 

Rodop Milletvekili İlhan AHMET’in, Avrupa Birliği’nin Yeni Ortak Tarım Politikası’nda yer alan 2.2 milyar euroluk kayaktan, tütün için kilo başına 3 Euro destek primi talebine ilgili bakanlıktan yanıt geldi.

 

Milletvekilinin 2604/22-1-2016 sayılı soru önergesine Tarımsal Kalkınma ve Gıda

Bakanı tarafından gönderilen cevapta, İlhan Ahmet’in “tütünün Yeni Ortak Tarım

Politikası’nda yeniden desteklenecek tarım ürünleri arasına alınması için gerekli müzakkerelerin yapılması çağrısına”, Yunanistan’ın 2006 yılından bu yana uygulanan

Ortak Tarım Politikası’nda, tütün sektörüyle ilgili alınacak destek türünde “bağlantısız

desteği” zamanında oybirliği ile kabul ettiği belirtildi.

 

“Tütüne destek, AB’de kabul göremez” 

 

Rodop – Meriç Tütün Üreticileri Kooperatifi’nin, AB Yeni Ortak Tarım Politikası’nın

ikinci aşamasında var olan B destek ayağı rezevlerindeki 2.2 milyarlık kaynaktan, tütün için kilo başına 3 Euro destek primi verilmesi yönündeki önerisinin de “B destek ayağının sadece üretici gelirlerini desteklememesi, belirli tarımsal gelişim tedbirlerini finanse etmesi” sebebiyle Avrupa Birliği’nden kabul görmeyeceği ifade edildi.

 

Cevapta ayrıca, tütün sektörünün son yıllarda özellikle Dünya Sağlık Örgütü (WHO)’nün hedefinde olduğu, tütün üreticilerine yapılan yardım ve desteklere dünya ve Avrupa çapında bir tepkinin oluştuğu da belirtildi.

Bakanlık cevabında, tütün üreticisinin desteklenmesinin, alım – satım sözleşmelerinin

imzalandığı şirketlerle yapılacak pazarlıklar ile başarılabileceğine işaret edildi.

 

“Tütünde kimyasal ilaç ve gübre kullanımı disipline ediliyor”

 

Öte yandan ülkedeki eski ve yeni tütün üreticileri için 2014 – 2020 Tarımsal Kalkınma

Programı çerçevesinde 2 düzenlemeye gidildiğinin açıklandığı cevapta, buna göre;

 

  • “Tütün Üretilen Bölgelerde Kuru Tarım İle Rotasyon” kapsamında, sulama suyunda ve kimyasal kullanımında tasarrufun amaçlandığı, ayrıca sera gazlarının sınırlandırılmasının hedeflendiği,

 

  • “Tütün Üretiminde Entegre Yönetim Sistemi” kapsamında, kimyasal gübre ve

tarım ilaçları kullanımının azaltılmasının, toprağın organik madde zenginliğinin

ve biyoçeşitliliğin sağlanmasının hedeflendiği belirtildi.

 

 

“2014 – 2020 Tarımsal Kalkınma Programı’nda tütün, pamuk gibi ürünler iyileştirme hedefinde”

 

Tarımsal Kalkınma ve Gıda Bakanı’nın cevabında, 2014 – 2020 Tarımsal Kalkınma

Programı’nda diğer ürünlerin yanısıra büyük ölçekte ve özellikle ovalık kırsal alanlarda üretilen, yerel pazarda geniş kullanım/tüketim alanı olan (pamuk, tütün, buğday vs) temel tarım – gıda ürünlerine de yer verildiği ifade edilerek, bu ürünler için verilen desteklerin kalkmasından sonra tarım sektörünün ciddi üretim ve istihdam sorunuyla karşı karşıya kaldığı da kayedildi. Bu ürünlerin hedeflenmesiyle, bölgedeki tarımsal sürdürülebilirliğe ve çiftçilerin ekonomisine katkı sağlanacağı ifade edildi.

 

Özellikle, ‘Tarımsal Üretim, Ticaret ve Kalkınma” çerçevesinde tütüne, Tarımsal Kalkınma Programı’nın pek çok bölümünde yer verildiğinin belirtildiği bakanlık cevabında, tütün üreticilerinin ilgili faaliyetlerden yararlanabilmeleri için gerekli şartları ve koşulları yerine getirlmelerinin önemine vurgu yapıldı.

 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΟΝ ΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ κ. HOGAN

 

EL

E-004649/2016

Απάντηση του κ. Hogan

εξ ονόματος της Επιτροπής

(9.8.2016)

 

 

Το σύστημα των ποσοστώσεων παραγωγής για τον καπνό καταργήθηκε το 2004 και οι περισσότερες άμεσες ενισχύσεις της ΕΕ χορηγούνται χωρίς καμία σύνδεση με συγκεκριμένο είδος ή όγκο παραγωγής.

 

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες της ΕΕ, οι εκτάσεις που προορίζονται για οποιοδήποτε είδος παραγωγής μπορεί να είναι επιλέξιμες για το καθεστώς βασικής ενίσχυσης που καθορίζεται στον τίτλο III του κανονισμού (EΕ) αριθ. 1307/2013[1], υπό τον όρο ότι ο γεωργός ενεργοποιεί τα δικαιώματα ενίσχυσης και συμμορφώνεται με τον ορισμό των «επιλέξιμων εκταρίων» (άρθρο 32 παράγραφος 2 στοιχείο α) του εν λόγω κανονισμού). Τα κράτη μέλη μπορούν να αποφασίσουν να χορηγήσουν πρόσθετη ενίσχυση στους γεωργούς των οποίων οι εκμεταλλεύσεις βρίσκονται σε περιοχές με φυσικά μειονεκτήματα που ορίζονται στο κεφάλαιο IV – άρθρα 48 και 49 του εν λόγω κανονισμού.

 

Τέλος, ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1305/2013 για την αγροτική ανάπτυξη[2] επιτρέπει επίσης στα κράτη μέλη να χορηγούν ενισχύσεις σε περιοχές που αντιμετωπίζουν φυσικά ή άλλα ειδικά μειονεκτήματα.

 

[1]     Κανονισμός (EE) αριθ. 1307/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 περί θεσπίσεως κανόνων για άμεσες ενισχύσεις στους γεωργούς βάσει καθεστώτων στήριξης στο πλαίσιο της κοινής γεωργικής πολιτικής και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 637/2008 και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 73/2009, ΕΕ L 347 της 20.12.2013.

[2]     Κανονισμός (EE) αριθ. 1305/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 για τη στήριξη της αγροτικής ανάπτυξης από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1698/2005 του Συμβουλίου, ΕΕ L 347 της 20.12.2013.

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top