Βουλευτές ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής: «Λειτουργικά προβλήματα που ναρκοθετούν την ομαλή λειτουργία και την προοπτική των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών» Reviewed by Momizat on .   Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κ. Πιερρακάκη κατέθεσαν η Γραμματέας της Κ.Ο του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλα   Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κ. Πιερρακάκη κατέθεσαν η Γραμματέας της Κ.Ο του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλα Rating: 0
You Are Here: Home » Genel » Βουλευτές ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής: «Λειτουργικά προβλήματα που ναρκοθετούν την ομαλή λειτουργία και την προοπτική των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών»

Βουλευτές ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής: «Λειτουργικά προβλήματα που ναρκοθετούν την ομαλή λειτουργία και την προοπτική των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών»

 

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κ. Πιερρακάκη κατέθεσαν η Γραμματέας της Κ.Ο του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και βουλευτής Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη  και ο Βουλευτής Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ σχετικά με τα λειτουργικά προβλήματα των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Οι Βουλευτές επισημαίνουν στην ερώτησή τους πως, μετά από 21 χρόνια λειτουργίας, τα ΚΕΠ αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης, αφού ένα μεγάλο ποσοστό αυτών, κυρίως των Δημοτικών Ενοτήτων των Δήμων, λειτουργεί με μόλις ένα άτομο. Επιπλέον, πολλά ΚΕΠ χρησιμοποιούν «αρχαίους» υπολογιστές, με windows XP και αργές ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο, τη στιγμή που η ψηφιακή διακυβέρνηση προκάλεσε υπερ-πολλαπλασιασμό της δουλειάς τους.

Στην ερώτηση τονίζεται πως το έργο των Κ.Ε.Π. έχει επιβαρυνθεί τόσο εξαιτίας της πανδημίας όσο και εξαιτίας του ψηφιακού μετασχηματισμού, ενώ οι ουρές που σχηματίζονται καθημερινά αναδεικνύουν το επίπεδο του ψηφιακού αναλφαβητισμού των Ελλήνων. Η διαπίστωση αυτή αφορά δυστυχώς όλες τις ηλικίες, σύμφωνα με μαρτυρίες των εργαζομένων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τους κ.κ. 1): Υπουργό Εσωτερικών κ. Βορίδη Μαυρουδή,

2): Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

ΘΕΜΑ: «Λειτουργικά Προβλήματα που ναρκοθετούν την ομαλή λειτουργία και την προοπτική των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών»

Το πρώτο ΚΕΠ εγκαινιάστηκε στην Πλατεία Συντάγματος στις 2 Ιουλίου του 2001 από τον Πρωθυπουργό, Κώστα Σημίτη. Ακολούθησε ο Δήμος Αθηναίων, υλοποιώντας το βραβευμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση «Δίκτυο Αθήνα», αποτελούμενο από 7 ΚΕΠ και το τηλεφωνικό κέντρο 195, ενώ κατόπιν την ιδέα υιοθέτησαν και οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Πειραιά και Περιστεριού.

Δεν ήταν ένας εισαγόμενος θεσμός, δεν υπήρξε κάποια υπόδειξη από την Ε.Ε. ή τις πολυεθνικές εταιρείες τεχνολογίας. Αντίθετα, κυβερνήσεις μεγάλων χωρών όπως η Γαλλία και το Μεξικό έδειξαν ενδιαφέρον, η πολιτεία της Νέας Υόρκης το εξέτασε ως case study, ενώ ακόμη και ο αρμόδιος οργανισμός δημόσιας διοίκησης του ΟΗΕ υιοθέτησε αίτημα επτά βαλκανικών κρατών για την επέκταση των ΚΕΠ στην ευρύτερη περιοχή.

Σήμερα, όμως, 21 χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας του αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα που συμπυκνώνονται στα παρακάτω:

  • Ένα μεγάλο ποσοστό ΚΕΠ, κυρίως των Δημοτικών Ενοτήτων των Δήμων, λειτουργεί με ένα άτομο. Η κατάσταση, πέραν της επιβάρυνσης της ψυχικής και σωματικής υγείας των υπαλλήλων τους, δημιουργεί πρόβλημα και στη λειτουργία των κεντρικών ΚΕΠ των Δήμων, αφού οι υπάλληλοι τους καλούνται να αναπληρώσουν το κενό σε περίπτωση άδειας του υπαλλήλου του, διανύοντας, ειδικά στην περιφέρεια, πολλά χιλιόμετρα με δικά τους έξοδα.
  • Τα ΚΕΠ σήμερα είναι βαθύτατα υποστελεχωμένα καθώς κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών σημαντικότατες εκροές υπαλλήλων (μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες, συνταξιοδοτήσεις, θάνατοι) ενώ οι εισροές είναι ελάχιστες, τη στιγμή μάλιστα που το σύνολο των άλλων υπηρεσιών έχουν κλείσει τα γκισέ τους στους πολίτες και το σύνολο των πολιτών διοχετεύεται προς τα Κ.Ε.Π. ως το μόνο σημείο διεπαφής με το δημόσιο. Επιπλέον, οι αρμοδιότητες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, σε επίπεδο όχι μόνο αιτήσεων και έκδοσης τελικού διοικητικού προϊόντος αλλά και διοικητικής πληροφόρησης. Οι 144 θέσεις μέσω της προκήρυξης 7Κ/2021  θεωρείται σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες.
  • Πολλά ΚΕΠ χρησιμοποιούν «αρχαίους» υπολογιστές που λειτουργούν με windows XP, ενώ οι ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο είναι τόσο αργές που μόνο σε ψηφιακή διακυβέρνηση δεν παραπέμπουν. Παράλληλα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους προκάλεσε υπερ-πολλαπλασιασμό της δουλειάς των ΚΕΠ. Οι υπάλληλοι είναι στα όρια της ψυχικής και σωματικής κατάρρευσης. Αυτό είναι εμφανές και από τις ουρές αναμονής των πολιτών, που παράλληλα απεικονίζουν το επίπεδο του ψηφιακού αναλφαβητισμού των Ελλήνων. Η διαπίστωση αυτή αφορά δυστυχώς όλες τις ηλικίες.
  • Η Διεύθυνση Οργάνωσης Λειτουργίας των ΚΕΠ έχει υποβιβαστεί σε Τμήμα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή λειτουργία των ΚΕΠ.
  • Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων το υπουργείο χρησιμοποιεί στατιστικά που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα (αποτυπώνεται περίπου το 50% των πραγματικών στατιστικών των ΚΕΠ), ενώ τις ουρές ενισχύει και η δυσλειτουργία της πλατφόρμας των θυρίδων που πολλές φορές κολλάει ή δεν λειτουργεί καθόλου.
  • Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις που οι εργαζόμενοι περιγράφουν πως τα ΠΑΜΚΑ δεν ενεργοποιούνται, για άγνωστους λόγους. Οι πολίτες καθημερινά, ειδικά τα άτομα άνω των 60, προσέρχονται στα ΚΕΠ για να εκδηλώσουν την αγανάκτησή τους.
  • Το πιστοποιητικό εμβολιασμού δεν ακυρώνεται όταν ο πολίτης νοσεί. Υπάρχουν καθημερινά περιπτώσεις που νοσούντες με την επίδειξη του πιστοποιητικού εμβολιασμού μπαίνουν στο χώρο του ΚΕΠ (με κίνδυνο την διασπορά του ιού) προκειμένου να εκτυπώσουν το θετικό τους αποτέλεσμα στον διαγνωστικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε την ίδια ημέρα, ενώ έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά βίας προς τους υπαλλήλους.

Δεδομένου ότι από το 2018 έως και σήμερα έχουν δημιουργηθεί έξι κύκλοι κινητικότητας, πράγμα που σημαίνει αποδυνάμωση του θεσμού των Κ.Ε.Π. σε επίπεδο προσωπικού.

Δεδομένου ότι όλες οι υπηρεσίες δέχονται με μεγάλη ικανοποίηση υπαλλήλους των Κ.Ε.Π. λόγω της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας που διαθέτουν, ενώ αντίθετα ελάχιστοι υπάλληλοι μετακινούνται στα Κ.Ε.Π. από άλλες υπηρεσίες.

Δεδομένου ότι τα κενά σε ότι αφορά το προσωπικό των Κ.Ε.Π. είναι τεράστια και το προσωπικό που υπηρετεί ελάχιστο.

Δεδομένου ότι το επίδομα που θεσπίστηκε πρόσφατα. και αφορά τρεις μήνες υπερωριών δεν έχει δοθεί ακόμη.

Δεδομένου ότι οι υπάλληλοι των Κ.Ε.Π. έχουν επιβαρυνθεί με τεράστιο όγκο δουλειάς τόσο εξαιτίας της πανδημίας, όσο και εξαιτίας του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους που σε συνδυασμό με τον ψηφιακό αναλφαβητισμό μεγάλου ποσοστού των πολιτών οδηγεί στο όριο τις αντοχές του προσωπικού.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1.  Γιατί μέχρι σήμερα δεν ολοκληρώθηκε ο διορισμός των 144 υπαλλήλων της προκήρυξης 7Κ/2021 του Α.Σ.Ε.Π;

2. Σκοπεύετε με νέα προκήρυξη για τα Κ.Ε.Π από το Α.Σ.Ε.Π. να καλύψετε τα τεράστια κενά που υπάρχουν σε επίπεδο προσωπικού;

3. Για ποιο λόγο οι υπάλληλοι στα Κ.Ε.Π. μέχρι σήμερα δεν έχουν λάβει το υπερωριακό επίδομα των τριών μηνών που έχει θεσπιστεί; Σκοπεύετε να θεσπίσετε σε μόνιμη βάση υπερωριακή ρύθμιση αντίστοιχη με εκείνη που προβλέφθηκε προσωρινά στο άρθρο 69 του ν.4886/2022  για τους Υπαλλήλους των Κ.Ε.Π., καθώς σήμερα καλούνται να καλύψουν τις ανάγκες περισσότερων πολιτών που αδυνατούν να ακολουθήσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους;

4. Ποιος είναι ο σκοπός των Ιδιωτικών Γραφείων και ποια είναι η μέριμνα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για να προστατέψει τον πιο πετυχημένο θεσμό της χώρας ;

5. Ποιος  είναι ο λόγος της υποβάθμισης της ΔΟΛ-ΚΕΠ σε Τμήματα όταν τα ΚΕΠ επιτελούν από το 2002 ένα τεράστιο έργο από άκρη σε άκρη τόσο στην ηπειρωτική όσο και στην νησιωτική Ελλάδα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ιλχάν Αχμέτ

Ευαγγελία Λιακούλη

 

 

 

 

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top