Ιλχάν Αχμέτ: «Προσχηματική διαβούλευση, προσχηματικός διάλογος για ένα σχέδιο χωρίς όραμα» Reviewed by Momizat on .   Στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων, Κοινωνικών Υποθέσεων, Παραγωγής & Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων  σχετικά με το Εθνικό   Στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων, Κοινωνικών Υποθέσεων, Παραγωγής & Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων  σχετικά με το Εθνικό Rating: 0
You Are Here: Home » Genel » Ιλχάν Αχμέτ: «Προσχηματική διαβούλευση, προσχηματικός διάλογος για ένα σχέδιο χωρίς όραμα»

Ιλχάν Αχμέτ: «Προσχηματική διαβούλευση, προσχηματικός διάλογος για ένα σχέδιο χωρίς όραμα»

 

Στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων, Κοινωνικών Υποθέσεων, Παραγωγής & Εμπορίου και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων  σχετικά με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», τοποθετήθηκε ο βουλευτής Ροδόπης με το Κίνημα Αλλαγής, Ιλχάν Αχμέτ.

Ο Ιλχάν Αχμέτ επεσήμανε πως η κυβέρνηση επέλεξε να φέρει στη Βουλή μια περίληψη του συνολικού Σχεδίου. Ακολουθώντας, μια φοβική διαδικασία συζήτησης αποκαλύπτεται πως το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» κοιτά το παρελθόν και όχι το μέλλον και τις προκλήσεις που φέρνει, ενώ έρχεται να ταΐσει και να τροφοδοτήσει την υπάρχουσα παραγωγική δομή και όλες τις παθογένειές της, υποκρύπτοντας πελατειακή διαχείριση πόρων από γνωστούς και φίλους.

Αναφερόμενος στα έργα που αφορούν την ψηφιακή μετάβαση ο βουλευτής Ροδόπης τόνισε πως υπάρχει δυσανάλογη συγκέντρωση πόρων στον άξονα για τον Ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, που δεν εξυπηρετεί το πέρασμα της χώρας και των ελληνικών επιχειρήσεων στην 4η βιομηχανική επανάσταση.

«Είναι μεγάλο λάθος η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων πληροφορικής να κατευθυνθεί ξανά γύρω από υπηρεσίες μόνο προς της ανάγκες του δημόσιου τομέα και όχι με γνώμονα της απαιτήσεις της 4ης βιομηχανικής επανάστασης», είπε χαρακτηριστικά.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η δεκαετή οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την πανδημία του κορωνοϊού μας επιβάλλουν να τρέξουμε με άλλους ρυθμούς, επιβάλλουν κοινωνικές και πολιτικές συναινέσεις για ένα εθνικό σχέδιο – οδικό χάρτη προς τη νέα ψηφιακή εποχή.

Χρειαζόμαστε αλλαγή οικονομικού παραδείγματος.

Έναν οδικό χάρτη επιβίωσης για την οικονομία και τους θεσμούς με τη μεγαλύτερη δυνατή νομιμοποίηση του τόσο από την Κοινωνία, όσο και τη Βουλή.

Αυτό θα έπρεπε να συζητούμε σήμερα.

Αντί αυτού έχετε επιλέξει να μας προσβάλετε.

Και μας προσβάλετε γιατί αυτό που συζητούμε σήμερα δεν είναι το ολοκληρωμένο σχέδιο αλλά μια «περίληψη» του!

Τι εξυπηρετεί αυτή η επιλεκτική παρουσίαση;

Προσχηματική διαβούλευση, προσχηματικός διάλογος και μεγαλοπρεπείς ανακοινώσεις από πλευράς της κυβέρνησης που στην πραγματικότητα επιχειρούν να κρύψουν την αλήθεια για το δήθεν σωτήριο Εθνικό Σχέδιο.

Και η αλήθεια είναι πως δυστυχώς μιλάμε για ένα σχέδιο χωρίς όραμα, ένα σχέδιο που κοιτά το παρελθόν και όχι το μέλλον και τις προκλήσεις που φέρνει και που πρέπει ως χώρα να προετοιμαστούμε για αυτές.

Πρόκειται δυστυχώς για ένα σχέδιο που έρχεται να ταΐσει και να τροφοδοτήσει την υπάρχουσα παραγωγική δομή και όλες τις παθογένειές της, υποκρύπτοντας την πελατειακή διαχείριση πόρων από γνωστούς και φίλους.

Αν ο στόχος σας ήταν η μετάβαση της χωράς σε μια νέα πραγματικότητα, σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο θα κυνηγούσατε το διάλογο, θα επιμένατε στη διαφάνεια, στη συμμετοχή των πολιτών και θα επιλέγατε μια ανοιχτή συζήτηση στη Βουλή για όλα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η χώρα μας καταλαμβάνει την προ-τελευταία θέση(!) μεταξύ των μελών της Ε.Ε. στον τομέα της ψηφιακής ωριμότητας και του ψηφιακού μετασχηματισμού με βάση το σύνθετο δείκτη SEV Digital Maturity Index. Είναι σαφές πως για να πετύχουμε την προσδοκώμενη «ψηφιακή σύγκλιση» δεν αρκούν τα όσα μας ανάγκασε η πανδημία του κορωνοϊού να κάνουμε σε αυτό το πεδίο.

Στο σχέδιο που κρατάμε στα χέρια μας γίνεται εκτενής αναφορά στην ψηφιακή μετάβαση της χώρας. Και ορθά γίνεται.

Όμως ανησυχούμε για το πως θα γίνει η υλοποίηση όλων αυτών των έργων.

Ποιες διαχειριστικές δομές θα τρέξουν τα έργα και πως θα στελεχωθούν αυτές;

Έχουμε χρονοδιαγράμματα;

Τα έργα που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους για παράδειγμα θα εκτελεστούν από το κάθε υπουργείο ξεχωριστά ή θα επιλεγεί η εύκολη λύση της ΚτΠ ΑΕ;

Δεν ρωτάμε χωρίς λόγο.

Ρωτάμε και επιμένουμε γιατί μέχρι σήμερα έχουμε ακούσει για ένα δωρεάν πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης που τελικά όχι μόνο δεν ήταν δωρεάν, αλλά  στοίχισε περίπου 2.000.000 ευρώ και πληρώθηκε στη cisco μέσω του «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ».

Έχουμε δει την εταιρεία «PALANTIR TECHNOLOGIES» να ανακοινώνει η ίδια τη σύμβαση  που είχε συνάψει με την Ελληνική Κυβέρνηση με αντικείμενο την αντιμετώπιση της πανδημίας  COVID-19.

Έχουμε δει επίσης για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών του κορωνοϊού και πλήθος απευθείας αναθέσεων από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ρωτάμε γιατί φοβόμαστε πως θέλετε να συνεχίσετε αυτό το μοντέλο αδιαφάνειας και κατασπατάλησης πόρων με λίγους και εκλεκτούς.

Στον πυλώνα 2 για την ψηφιακή μετάβαση, παρότι η χώρα μας έχει μείνει ουραγός σε σχέση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, δεν γίνεται καμία αναφορά  για την υλοποίηση των υποδομών της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών βάσει της κοινοτικής οδηγίας INSPIRE.  Και ξέρουμε πως τα ελεύθερα γεωχωρικά δεδομένα συμβάλλουν στην αύξηση του ακαθάριστου προϊόντος μιας χώρας.

Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων μας λέτε πως θα διατεθούν μόλις 375 εκ. ευρώ όταν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους θα διατεθούν 1.308 δις. ευρώ και άλλα 453 εκ. για τη συνδεσιμότητα με τους πολίτες επιχειρήσεις και το κράτος.

Γιατί τέτοια δυσανάλογη συγκέντρωση πόρων στον άξονα για τον Ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους;

Πως εξυπηρετεί αυτό το πέρασμα της χώρας και των ελληνικών επιχειρήσεων στην 4η βιομηχανική επανάσταση;

Είναι μεγάλο λάθος η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων πληροφορικής να κατευθυνθεί ξανά γύρω από υπηρεσίες μόνο προς της ανάγκες του δημόσιου τομέα και όχι με γνώμονα της απαιτήσεις της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Αυτές είναι επιλογές χωρίς καμία εξωστρέφεια.

Θα έπρεπε το Εθνικό Σχέδιο να προσανατολίζεται στην προετοιμασία του ιδιωτικού τομέα στις ανάγκες του ιδιωτικού τομέα.

Αλλά εδώ φοβάμαι ότι θα γίνει ακριβώς το αντίθετο.

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα.

Πριν καν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εγκρίνει το Εθνικό Σχέδιο, η Κοινωνία της Πληροφορίας προχωρά σε διαγωνισμό για την «Παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης για την οριζόντια εποπτεία και το συντονισμό έργων και προγραμμάτων που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και την προετοιμασία του μηχανισμού διαχείρισης».

Τον έχω εδώ. Σας τον καταθέτω.

Πριν οριστικοποιηθεί το φυσικό αντικείμενο διαλέγουμε σύμβουλο;

Και πως θα είναι εξειδικευμένος;

Η Εκτιμώμενη Αξία της Σύμβασης ανέρχεται σε € 764.000,00 μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, προϋπολογισμός με ΦΠΑ: € 947.360,00.

Μάλιστα θα καλυφθεί η δαπάνη από το Τεχνικό Δελτίο για την Λειτουργία της ΚτΠ Α.Ε

Θα πληρώνει το ΕΣΠΑ για να απορροφάμε το Ταμείο Ανάκαμψης!

Δεν ξέρω αν αυτές είναι οι συνέργειες του ΕΣΠΑ με το Ταμείο Ανάκαμψης που αναφέρθηκε ο Υπουργός.

Δεν ξέρω συνάδελφοι αλλά όλα αυτά μου δείχνουν εξαιρετικά μεγάλη βιασύνη που δεν μπορούν να αποδοθούν μόνο σε υπερβάλλοντα ζήλο.

Φοβάμαι  όμως ότι η χώρα θα θυσιάσει  και πάλι την αξιοποίηση στο βωμό της απορρόφησης.

Και δυστυχώς φοβάμαι πως θα μιλάμε πάλι για μια χαμένη ευκαιρία.

Σας ευχαριστώ.

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top