Ιλχάν Αχμέτ: “Σε 17 χρόνια ανέστειλαν τη λειτουργία τους 100 μειονοτικά σχολεία στη Θράκη” Reviewed by Momizat on . Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης, Ιλχάν Αχμέτ, σχετικά με τη λειτουργία του μειονοτικού σχολείου Αγιοχωρίου Ροδόπης. Στην Ολομέλεια Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης, Ιλχάν Αχμέτ, σχετικά με τη λειτουργία του μειονοτικού σχολείου Αγιοχωρίου Ροδόπης. Στην Ολομέλεια Rating: 0
You Are Here: Home » Genel » Ιλχάν Αχμέτ: “Σε 17 χρόνια ανέστειλαν τη λειτουργία τους 100 μειονοτικά σχολεία στη Θράκη”

Ιλχάν Αχμέτ: “Σε 17 χρόνια ανέστειλαν τη λειτουργία τους 100 μειονοτικά σχολεία στη Θράκη”

Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης, Ιλχάν Αχμέτ, σχετικά με τη λειτουργία του μειονοτικού σχολείου Αγιοχωρίου Ροδόπης.

Στην Ολομέλεια προσήλθε προκειμένου να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέτα Μακρή.

Λίγα λόγια για το ιστορικό της υπόθεσης

Στο νηπιαγωγείο Αγιοχωρίου Ν. Ροδόπης κατά τη σχολική περίοδο 2021-2022 φοίτησαν συνολικά 16 νήπια, εκ των οποίων 8 νηπιακής και 8 προνηπιακής ηλικίας. Τα 8 παιδιά που ολοκλήρωσαν φέτος την προσχολική τους εκπαίδευση, προφανώς δικαιούνται να εγγραφούν για το σχολικό έτος 2022-2023 στην Α’ Δημοτικού του παρακείμενου (εντός της ίδιας αυλής) Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου. Όμως, και παρά το γεγονός ότι θα φαινόταν λογική αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μόνο 2 από τα 8 παιδιά πρόκειται να γίνουν δεκτά στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Αγιοχωρίου. Τα υπόλοιπα 6 που κατάγονται από διπλανά χωριά (Ήπιο, Νέδα, Στροφή), στέλνονται υποχρεωτικά, είτε στο Δημοτικό Σχολείο Λυκείου, είτε στο Μειονοτικό Σχολείο Αρριανών, που απέχουν 20 και 15 χιλιόμετρα αντίστοιχα από τον εν λόγω οικισμό. Είναι, δε, χαρακτηριστικό, ότι σχεδόν όλοι οι γονείς έχουν ήδη υποβάλλει αίτηση εγγραφής στο Μειονοτικό Σχολείο Αγιοχωρίου που τους εξυπηρετεί απόλυτα, καθώς η απόσταση από τα διπλανά χωριά στα οποία διαμένουν (Ήπιο, Νέδα, Στροφή), δεν ξεπερνά τα 2 χιλιόμετρα.

Το ερώτημα που τέθηκε προς την υπουργό Παιδείας: “Σκοπεύετε να ανακαλέσετε την καταφανώς ανορθόδοξη επιλογή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που οδηγεί σε αναίτια ταλαιπωρία 8 οικογένειες, και στην αναστολή λειτουργίας ενός ακόμη Μειονοτικού Σχολείου στη Θράκη;”.

Τι υποστήριξε ο Ιλχάν Αχμέτ

“α) Όλοι οι γονείς στο συγκεκριμένο σχολείο έχουν καταθέσει αίτηση και θέλουν να πάνε στο Αγιοχώρι. Οπωσδήποτε η γνώμη και η θέληση των γονέων πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη και είναι και νομοθετική δέσμευση προς την περιφέρεια. Δεν μπορεί, δηλαδή, η Περιφερειακή Διεύθυνση να έρθει και να λέει «Εγώ κρίνω μόνο με παιδαγωγικά κριτήρια και απορρίπτω τη βούλησή σας».

β) Το 2002 με 2003 υπήρχαν 221 μειονοτικά σχολεία στη Θράκη. Το 2019-2020 είχαν κατέβει στα 121. Σε διάστημα 17 ετών έκλεισαν στην Θράκη 100 μειονοτικά σχολεία. Αυτό βέβαια είναι αφύσικο, διότι υπάρχει ισχυρή βούληση της μειονότητας και υπάρχει δέσμευση από τη Συνθήκη της Λωζάννης.

γ) Δεν είδαμε κανένα μειονοτικό σχολείο στη Θράκη, όταν αυξήθηκε το δυναμικό, να ανοίγει – όπως και στο Αγιοχώρι τώρα. Με αυτή την πρακτική μεθοδεύεται να κλείσει.

δ) Υπάρχουν και οικονομικά και κοινωνικά και πολιτιστικά κριτήρια που συνηγορούν στη βιωσιμότητα των μειονοτικών σχολείων.  

ε) Οφείλουμε λοιπόν να στηρίξουμε και το μειονοτικό σχολείο. Όχι όμως μόνο στους αστούς, δηλαδή που είναι μέσα στην Κομοτηνή, αλλά και στα χωριά μας, στα μακρινά χωριά μας, ιδίως όταν έχουμε τόσες καλές υποδομές”.

Τι απάντησε η κ. Ζέτα Μακρή

α) Ο διαθέσιμος χρόνος για κάθε μάθημα στα πολυθέσια σχολεία είναι 45 λεπτά. Ο αντίστοιχος χρόνος στα ολιγοθέσια είναι δεκαπέντε λεπτά.

β) Στα πολυθέσια σχολεία οι μαθητές, τα μαθήματα της τάξης τα διδάσκονται ως μαθήματα, όχι ως κύκλους μαθημάτων.

γ) Στα πολυθέσια μειονοτικά σχολεία τα μαθήματα της αγγλικής γλώσσας και της φυσικής αγωγής, για παράδειγμα, διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και εφαρμόζονται και καινοτόμες δράσεις, δηλαδή ολοήμερο πρόγραμμα, εργαστήρια δεξιοτήτων, κάτι το οποίο στα ολιγοθέσια σχολεία δεν συμβαίνει.

δ) Η μεταφορά των μαθητών γίνεται χωρίς επιβάρυνση των γονέων και δεν έχει διατυπωθεί, σας βεβαιώ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση ή στο Υπουργείο μας κανένα παράπονο.

ε) Τα ολιγοθέσια μειονοτικά σχολεία είναι 44 και αντιστοιχούν στο 78,57% των λειτουργούντων σχολείων, όταν τα δημόσια μη μειονοτικά ολιγοθέσια σχολεία είναι μόλις 2 και αντιστοιχούν στο 7,69% των λειτουργούντων δημόσιων σχολείων”.

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top