ΕΡΩΤΗΣΗ-2612-Ο αποχαρακτηρισμός από την κατηγορία των «δυσπρόσιτων», σχολείων Δήμων Ροδόπης Reviewed by Momizat on . ΕΡΩΤΗΣΗ Αριθμός Πρωτοκ.: 2612 / 18-10-2018 ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ΘΕΜΑ: Ο αποχαρακτηρισμός από την κατηγορία των «δυσπρόσιτων», σχολ ΕΡΩΤΗΣΗ Αριθμός Πρωτοκ.: 2612 / 18-10-2018 ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ΘΕΜΑ: Ο αποχαρακτηρισμός από την κατηγορία των «δυσπρόσιτων», σχολ Rating: 0
You Are Here: Home » Anasayfa / Αρχική » ΕΡΩΤΗΣΗ-2612-Ο αποχαρακτηρισμός από την κατηγορία των «δυσπρόσιτων», σχολείων Δήμων Ροδόπης

ΕΡΩΤΗΣΗ-2612-Ο αποχαρακτηρισμός από την κατηγορία των «δυσπρόσιτων», σχολείων Δήμων Ροδόπης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αριθμός Πρωτοκ.: 2612 / 18-10-2018

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Ο αποχαρακτηρισμός από την κατηγορία των «δυσπρόσιτων», σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμων της Π.Ε. Ροδόπης, συνιστά μέγιστη απειλή για την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας τους.

Η πρόσφατη υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 3941Β/2018, Y.A. αριθ. Πρωτ. 133529/ΓΔ4/7-8-2018  για την επανα-μοριοδότηση των σχολικών μονάδων προσπάθησε να επικαιροποιήσει το χάρτη των σχολικών μονάδων θέτοντας κάποια κριτήρια, όπως η απόσταση από την πρωτεύουσα της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, η ύπαρξη σύγχρονων οδικών δικτύων, το υψόμετρο, η οργανικότητα κ.α.

Μέχρι σήμερα, στην κατηγορία των «δυσπρόσιτων σχολείων» εντάσσονταν και οι σχολικές μονάδες, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, ιδιαιτέρως  έντονα, πιεστικά, δυσεπίλυτα, με διάρκεια στο χρόνο και κατεξοχήν σύνθετα, όπως το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και το Διαπολιτισμικό Γενικό Λύκειο Σαπών.

Όμως, από την έως τώρα αποτύπωση των συνθηκών διαβίωσης των κατά τόπους σχολικών μονάδων εμφανίζεται ως κύριο κριτήριο κατάταξης των διαφόρων σχολικών μονάδων η απόσταση από αστικά/διοικητικά κέντρα ή η δυσκολία πρόσβασης σε αυτά.

Αυτό είχε ως συνέπεια τον  αποχαρακτηρισμό των Διαπολιτισμικών Σχολείων του Δήμου Σαπών από δυσπρόσιτα, χαρακτήρας, που είχε αποδοθεί όχι λόγω της απόστασης από την πρωτεύουσα του Νομού ή του υψομέτρου,  αλλά λόγω των ιδιαίτερων μαθησιακών συνθηκών, που επικρατούν σ’ αυτά τα σχολεία και τον υψηλό βαθμό δυσκολίας για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων.

Κρίσιμο είναι να θυμίσουμε:

Α) Την σύνθεση του πληθυσμού με τα ήδη γνωστά χαρακτηριστικά του (ιδιαιτέρως σε πολύ-γλωσσικά και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, όπως αυτό της Π.Ε. Ροδόπης και δη της περιφέρειας των Σαπών, ο πληθυσμός της οποίας εξυπηρετείται από τα Διαπολιτισμικά Σχολεία του Δήμου Μαρωνείας – Σαπών (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), αλλά και του Γυμνασίου και  Γενικού Λυκείου της  Ξυλαγανής.

Β) Το γεγονός ότι οι μαθητές του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου Σαπών προέρχονται από 40 χωριά της επαρχίας Σαπών (αλλά και Ξυλαγανής σε μικρότερο αριθμό) και κυρίως από τα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία.

Γ) Την σχολική διαρροή στην οποία δυστυχώς ερχόμαστε πρώτοι σε επίπεδο χώρας, παρά τις προσπάθειες που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα.

Δ) Τον έντονα αγροτικό χαρακτήρα της περιοχής.

Ε) Τους υψηλούς δείκτες φτώχειας που αποτυπώνονται στο χαμηλό ΑΕΠ της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, σε σχέση τόσο με τον ευρωπαϊκό όσο και με τον εθνικό Μ.Ο.

Για όλους τους προαναφερθέντες λόγους, οι σχολικές κοινότητες των Διαπολιτισμικών Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου Σαπών προχώρησαν σήμερα σε συμβολική κατάληψη και αναστολή της λειτουργίας του, αιτούμενοι την επαναφορά των Γυμνασίου/ Γενικού Λυκείου Σαπών στην κατηγορία των λεγομένων «δυσπρόσιτων» σχολείων.

Να σημειωθεί ότι και η ΕΛΜΕ Ροδόπης συμπαρίσταται στον αγώνα των φορέων και της τοπικής κοινωνίας του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών.

Κύριε Υπουργέ,

Τον Ιούνιο του 2017 είχατε δεσμευτεί προσωπικά απαντώντας σε δική μου επίκαιρη ερώτηση στην Ολομέλεια για την απόφαση σας περί εξαίρεσης της Θράκης από την λογική των επανα-μοριοδοτήσεων σχολικών μονάδων, εξαιτίας ακριβώς των ιδιαίτερων κοινωνικών και εκπαιδευτικών χαρακτηριστικών που διαθέτει η περιοχή μας.

Είχατε πει συγκεκριμένα: «Κύριε Ιλχάν Αχμέτ έχετε δίκιο. Πράγματι τα σχολεία που αναφέρατε είναι σε δυσπρόσιτες περιοχές. Το έγγραφο συνεχίζει να τα χαρακτηρίζει ως σχολεία σε δυσπρόσιτες περιοχές και δεν βλέπω κανένα λόγο γιατί να μην συνεχίσουν να υπάρχουν, αν τα στοιχεία τα σημερινά συνεχίσουν να υφίστανται. Οπότε νομίζω ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Είναι σοβαρό αυτό που είπατε ότι η περιοχή έχει πολλά προβλήματα. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε πολλά από τα προβλήματα. Υπάρχουν δυσκολίες σε αυτά. Μέσα στα άπειρα προβλήματα δεκαετιών που προσπαθούμε να θεραπεύσουμε, είναι να μπορέσουμε πάλι να βάλουμε κάποιους κανόνες για τα δυσπρόσιτα. Γιατί ξέρετε ότι και σε αυτό το θέμα παίχτηκαν διάφορα παιχνίδια. Όχι επάνω στην Θράκη, αλλά υπήρχαν σχολεία που στα χαρτιά ήταν δυσπρόσιτα ενώ στην πράξη δεν ήταν καθόλου. Άρα, η αυστηρότητα που έχει επέλθει συνιστά και μία προσπάθεια να κανονικοποιηθεί το καθεστώς των δυσπρόσιτων. Πάντως, όπως σας είπα δεν έχει σχέση με τα σχολεία πάνω στην Θράκη».

Μετά τα παραπάνω,

Α) Διερωτώμαι τι άλλαξε στην πορεία που σας ανάγκασε να αναιρέσετε με τόσο θεμελιώδη τρόπο εκείνη την δέσμευση σας ενώπιον της εθνικής αντιπροσωπείας για τα δυσπρόσιτα σχολεία της Θράκης;

Β) Αναγνωρίζετε εντέλει ότι η θέσπιση κριτηρίων επαναμοριοδοτήσεων με μηχανιστικό τρόπο και χωρίς τις δέουσες κοινωνικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που επιβάλουν περιπτώσεις σχολικών μονάδων, όπως για παράδειγμα είναι το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και Λύκειο Σαπών, μπορούν να λειτουργήσουν ανασταλτικά για την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας τους σε περιοχές που τόσο πολύ τα χρειάζονται;

Γ) Θα συνεχίσουν σχολεία με ειδικά χαρακτηριστικά που λειτουργούν σε περιβάλλοντα με σύνθετα κοινωνικά και εκπαιδευτικά ζητήματα να κατατάσσονται στην κατηγορία των δυσπρόσιτων ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία και η εκπαιδευτική βιωσιμότητά τους;

Ο ερωτών βουλευτής

Ιλχάν Αχμέτ, Ροδόπης

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top