9091 / 24-3-05Iδρυση σχολείων δεύτερης ευκαιρίας στο Νομό Ροδόπης Reviewed by Momizat on . ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ Βουλευτής Ροδόπης – Νέα Δημοκρατία                                                                                                                   ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ Βουλευτής Ροδόπης – Νέα Δημοκρατία                                                                                                                   Rating:
You Are Here: Home » Meclis Çalışmaları / Κοινοβουλευτικό Έργο » Ερωτήσεις Περιόδου 2004 - 2007 » 9091 / 24-3-05Iδρυση σχολείων δεύτερης ευκαιρίας στο Νομό Ροδόπης

9091 / 24-3-05Iδρυση σχολείων δεύτερης ευκαιρίας στο Νομό Ροδόπης

ΑΧΜΕΤ ΙΛΧΑΝ

Βουλευτής Ροδόπης – Νέα Δημοκρατία

                                                                                                                  

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

           

 

Βουλή των Ελλήνων Αριθ. Πρωτοκ Ερωτήσεων:9091 / 24-3-05

 

 

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Ίδρυση σχολείων δεύτερης ευκαιρίας στο Νομό Ροδόπης

 

 

Η Θράκη αποτελεί εκείνο το γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδας όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα ποσοστά αναλφαβητισμού και διαρροής μαθητών μετά τα δημοτικά σχολεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι πορίσματα μελετών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το 1991 το ποσοστό των κατοίκων της περιοχής που παραμένει χωρίς μόρφωση πέρα του δημοτικού ανέρχεται σε ποσοστό 73% του συνόλου έναντι 87% το 1981. Παρατηρούμε δηλαδή ένα ποσοστό διαρροής με αυξητικές τάσεις. Το συγκεκριμένο ποσοστό αντανακλά κυρίως το μορφωτικό επίπεδο των μελών της Μουσουλμανικής Μειονότητας καθώς στην πληθυσμιακή αυτή ομάδα εντοπίζεται το μεγαλύτερο ποσοστό διαρροής από σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ υπάρχει κι ένα ποσοστό ατόμων της μειονότητας οι οποίοι δεν ολοκλήρωσαν ποτέ μέχρι σήμερα τη φοίτησή τους σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό αποτελεί συνάθροιση πολλών κοινωνικών και άλλων παραγόντων, αφορά κυρίως κατοίκους ορεινών περιοχών και πλήττει κυρίως τις γυναίκες της μειονότητας.

 

Σήμερα στο Νομό Ροδόπης λειτουργεί ένα Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στην Κομοτηνή που είναι η πρωτεύουσα του νομού, ενώ συγχρόνως ένα παράρτημα του συγκεκριμένου σχολείου ετοιμάζεται να λειτουργήσει στο χωριό Σάπες. Παρόλα αυτά το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας που λειτουργεί στην Κομοτηνή αντιμετωπίζει σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα καθώς ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να λειτουργήσει το σχολείο στις εγκαταστάσεις του παλιού μουσικού γυμνασίου Κομοτηνής, κάτι που δεν έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα τα τελευταία δύο έτη που λειτουργεί το σχολείο να αναγκάζεται ετησίως να μετακομίζει καταβάλλοντας ένα αξιοσέβαστο ποσό για την μετακίνηση όλου του υλικού και να φιλοξενείται σε άλλα σχολικά κτίρια.

 

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στην Κομοτηνή λειτουργεί δύο χρόνια και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα χωρίζεται σε 2 επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο φοιτούν 43 άτομα εκ των οποίων τα μέλη της μειονότητας ανέρχονται σε ποσοστό 65%, ενώ στο δεύτερο επίπεδο φοιτούν 44 άτομα και το ποσοστό των μειονοτικών φοιτούντων ανέρχεται σε 75%.  Παρόλο που υπάρχει η βούληση για την φοίτηση σε ανάλογα σχολεία και την παρακολούθηση ανάλογων προγραμμάτων που θα διευκολύνουν και θα επιταχύνουν την κοινωνική ένταξη των μελών της μειονότητας στα δεδομένα της σύγχρονης πραγματικότητας και της σύγχρονης αγοράς εργασίας, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και από τα ποσοστά παρακολούθησης των μελών της μειονότητας των προγραμμάτων στο υπάρχων Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, και παρά τις αυξημένες ανάγκες, μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία πρωτοβουλία για την επέκταση του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας.

 

Μέσω της ίδρυσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας η κυβέρνηση απέδειξε έμπρακτα την καλή της βούληση να μεριμνήσει για πληθυσμιακές ομάδες οι οποίες λόγω έλλειψης απαραιτήτων εκπαιδευτικών εφοδίων παραμένουν αποκλεισμένες στο κοινωνικό περιθώριο και εγκλωβισμένες από κάθε είδους δραστηριοτήτων. Η εξάπλωση του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας αποτελεί επιτακτική ανάγκη καθώς όπως ορίζει ο νόμος υπ’ αριθμόν 2373 (ΦΕΚ Β 1003/22.7.2003) «Οργάνωση και Λειτουργία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας»,  «Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας έχουν σκοπό την προώθηση της απασχόλησης και της κοινωνικής ένταξης ενηλίκων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και δεν έχουν τα απαιτούμενα από την αγορά εργασίας προσόντα και δεξιότητες», ενώ στο πλαίσιο των παραπάνω αρχών τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας «καλλιεργούν κοινωνικές δεξιότητες και βοηθούν τους εκπαιδευόμενους να διαμορφώνουν θετικές στάσεις ως ενεργοί πολίτες και μέλη της κοινωνίας σε τοπικό, εθνικό και υπερεθνικό επίπεδο».

 

Ύστερα από τα παραπάνω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η κα ΥΠΟΥΡΓΟΣ

  • Τι μέτρα προτίθεται να αναλάβει για την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος που αντιμετωπίζει το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στην Κομοτηνή λαμβάνοντας υπόψη ότι η επίλυση του ζητήματος αυτού θα συμβάλλει στην οικονομική ενίσχυση του θεσμού καθώς θα απαλλαγούν μια για πάντα από τα έξοδα μετακίνησης που αναγκάζονται να καταβάλλουν κάθε έτος λόγω της υπάρχουσας κατάστασης
  • Αν θα προβεί στην ίδρυση Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας ή στην Ίδρυση Παραρτημάτων των ήδη υπαρχόντων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στο Νομό Ροδόπης στα μειονοτικά χωριά όπου παρατηρείται μεγάλη διαρροή μετά το δημοτικό σχολείο

 

Ο ερωτών βουλευτής

Ιλχάν Αχμέτ

About The Author

Number of Entries : 1612

Copyright © 2024, ilhanahmet.gr , All Rights Reserved

Facebook
Scroll to top